لوگو گلرن goalearn logo برنامه منتورینگ گلرن

برنامه منتورینگ دیجیتال مارکتینگ (کارآموزی دیجیتال مارکتینگ)

(Digital Marketing Apprenticeship)-(Digital Mentoring Program)

امروزه با رشد سریع کسب و کارهای اینترنتی واژه دیجیتال مارکتینگ بسیار شنیده می شود و با توجه به نوپا بودن این رشته در ایران، وجود یک دیجیتال مارکتر بیشتر از قبل در شرکت ها و سازمان ها احساس می شود. از همین رو مشخص شدن شرح شغل و وظایف کارشناس یا کارآموز دیجیتال مارکتینگ برای پیش از ورود به این شغل از اهمیت بالایی برخوردار است.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ در واقع به کسب و کارها کمک می کند تا با استفاده از بسترها و ابزارهای مختلف، بازاریابی محصول و خدمتشان را انجام دهند. این بسترها شامل وبسایت، شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن ها و هر ابزار دیگر دیجیتالی است. گستره فعالیت تیم دیجیتال مارکتینگ از جلب توجه مشتری، تا آخرین مرحله که دریافت خدمت یا محصول هست، برنامه ریزی و در فضاهای آنلاین اجرایی می شود. جالب این جاست که این حوزه شغلی شامل مباحث و حوزه های مختلفی ازجمله بازاریابی، برنامه نویسی، طراحی گرافیکی، برنامه ریزی، روانشناسی مخاطب، تولید و مدیریت محتوا و…. می باشد.

در ادامه برای آشنایی شما با مسیر شغلی  وشرح تبدیل شدن به یک کارشناس و متخصص در این حوزه از مسیر کارآموزی دیجیتال مارکتینگ، سعی کرده ایم تا تمام جزئیات و نکات مورد نیاز را به اندازه نیاز برای شما توضیح دهیم. اگر با مطالعه این راهنما هنوز دچار سردرگمی هستید و در انتخاب این شغل مردد هستید  می توانید برای ما کامنت بگذارید و یا از مشاوره شغلی گلرن استفاده کنید.

شرح شغل یک کارآموز دیجیتال مارکتینگ

یک کارآموز دیجیتال مارکتینگ تا زمان تبدیل شدن به یک کارشناس مسیر پر پیج و خمی را پیش رو دارد تا بتواند با استفاده از ابزارهای دیجیتال تمام یا بخشی از فعالیت های بازاریابی آنلاین یک شرکت را انجام دهد.
در طی مدت کارآموزی بهتر است روی بخش های اصلی این حوزه شغلی نظیر تدوین استراتژی محتوا،تجزیه و تحلیل رفتار کاربران در اپلیکیشن یا وبسایت، کشف و ارزیابی آخرین فناوری های دیجیتال، جذب مشتریان بالقوه، افزایش ترافیک در فضا ی وب و اپلیکیشن، بازاریابی ایمیلی، تبلیغات رسانه های اجتماعی تمرکز کنید.

مسئوليت ها و وظايف اصلی شما در طی دوره کارآموزی دیجیتال مارکتینگ

اگر سری به وبسایت های استخدامی ایرانی زده باشید اکثر شرکت هایی که از مسیر کارآموزی به دنبال جذب نیرو هستند، انتظارات تقریبا یکسانی از نیروی کار در شغل دارند. که البته گاها به خاطر برخی از انتظارات بیش از حد ازیک کارآموز و نداشتن مسیر رشد و آموزشی مشخص، موفق به جذب نیروی دلخواه خود نمی شوند. اما در حالت کلی برخی از توانمندی ها را به عنوان پیش نیاز و برخی دیگر نیز به عنوان امتیاز لحاظ می کنند، که ما کسب تعدادی از آنها را برای ورود به این شغل شدیدا توصیه می کنیم.

پیش نیاز های ورود به شغل دیجیتال مارکتینگ از دید شرکت ها

درک درست از ماهیت کسب و کار، برنامه بازاریابی و مدل کسب و کار
شناخت و توانایی تحلیل رسانه‌های دیجیتال نظیر اینستاگرام، لینکدین و …
آشنایی با سیستم های مدیریت محتوایی نظیر وردپرس
توانایی گزارش‌ دهی به مسئول مستقیم خود
 پاسخ دهی به مشتریان در رسانه‌های دیجیتال
آشنایی با سازو کار فروشگاههای اینترنتی و افزونه های ضروری نظیر ووکامرس
آشنایی با اصول اولیه بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
آشنایی و درک درست از اصول بهینه سازی محتوای برای موتور جستجوی گوگل یا همان SEO
تسلط کافی به زبان انگلیسی(شنیدن و خواندن)
درک درست از پرسونا و مشتری و بازار هدف

مجددا این نکته را یادآوری می کنیم که   به عنوان کارآموز دیجیتال مارکتینگ  لزوماً نیازی به کسب تمامی مهارت ‌ها فوق ندارید. اما داشتن هرکدام از آنها شانس شما را در رقابت با سایرین برای کسب موقعیت های شغلی متناسب، بالا می برد. در این مورد دقیق‌تر در ادامه توضیح می‌دهیم.

آینده و مسیر شغلی دیجیتال مارکتینگ

ما با بررسی روند جذب نیرو در شرکت ها و همچنین از طریق صحبت با مدیران سازمان ها متوجه شده ایم که تقاضای نیرو برای شغل دیجیتال مارکتینگ روز به روز زیاد تر می شود و کسب و کارهای بیشتری در این حوزه اقدام به تیم سازی و جذب متخصص می کنند.

نکته جالب دیگر اینکه با توجه به روند پر سرعت دیجیتالی شدن، دورکاری و کارهای پروژه ای این شغل از شرایط خاصی برخوردار است و این موضوع می تواند به ورود راحتتر و مطمئن شما به بازار کار کمک کند.

با توجه به اینکه این حوزه در دنیا به صورت دائم در حال به روز شدن است و شرکت ها از ابزارها و متد جدیدتری استفاده می کنند،باعث می شود که یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ همواره در حال توسعه دانش و تخصص خود باشد و از تکرار و یکنواختی فاصله بگیرد.

همانطور که قبل تر اشاره کردیم، مسیر شغلی شما برای ورود به این رشته می تواند از کارآموزی دیجتیال مارکتینگ شروع شده تا پس از فراگرفتن مهارت های لازم و کسب حداقل تجربه مورد نیاز بتوانید کم کم تبدیل به یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ شوید.

در ادامه راه می توانید در برخی از حوزه های پرطرفدار این شغل عمیق تر شوید و با افزایش سطح مهارت خود به متخصص آن حوزه خاص تبدیل شوید.

بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران

با توجه به اینکه کارشناس دیجیتال مارکتینگ با استفاده از ابزارها و استراتژی‌های مناسب در فضای دیجیتال، همواره با استفاده از محتوا و تبلیغات جذاب، به برندسازی، فروش محصولات و علاقه‌مند کردن مشتری‌های هدف کمک می کند، نقش مهمی در هر کسب و کار و تیم بازاریابی ایفا می کند.

سطح درآمد شما به عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ:

بعد از کسب تجربه کافی و متخصص شدن در یکی از حوزه‌های شغلی دیجیتال مارکیتنگی (که بین 1 تا 3 سال زمان خواهد برد)، می توان درآمدی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان (البته در سال 1400) برای یک دیجیتال مارکتر متصور بود. البته در شروع کار به احتمال زیاد با درآمد پایه اداره کار(در سال 1400 و در شهر تهران چیزی بین 3-4 میلیون تومان) وارد این شغل خواهید شد و در طول سال میتوانید افزایش درآمد را با گرفتن ارتقای شغلی و انجام پروژه های مختلف به سرعت تجربه کنید.

بازار کار خارج از ایران:

با توجه به اینکه موج  آنلاین شدن فعالیت های بازاریابی کسب و کارها بسیار زودتر از ایران، در کشورهای پیشرو شروع شده و تعداد زیادی از کسب و کارها در این زمینه به رشد بسیار خوبی نیز رسیده‌اند، برای کسایی که بخواهند بعنوان کارشناس دیجیتال مارکتینگ جنرالیست(عمومی) خارج از ایران کار کنند،

موقعیت های شغلی محدودی وجود داره(البته برخلاف ایران!) و بهتر است شما در یک یا دو حوزه خاص متخصص شوید تا چنانچه قصد مهاجرت یا انجام پروژه های خارج از کشور را دارید، بتوانید جایگاه شغلی مناسبی برای خود کسب کنید.

موضوعات برنامه منتورینگ دیجیتال مارکتینگ

ابزار های دیجیتال مارکتینگ
  • Google data studio , Microsoft Power BI
  • طراحی مدل کسب و کار متناسب با محصول و پرسونای کاربر متناسب با داده های واقعی موجود
  • تجربه برنامه نویسی با Python(در صورت ورود به حوزه data driven marketing)
  • آماده سازی گزارشات و داکیونت های مختلف از محصول
  • تکنیک های تحقیقات بازار دیجیتال
  • طراحی سایت با وردپرس
  •  SEO
  • تولید محتوای تصویری (تصویربرداری و فیلمبرداری-تدوین ویدئو)
  • ابزارهای گوگل (آنالیتیکس و سرچ کنسول)
  • طراحی، اجرا و ارزیابی کمپین های تبلیغاتی
  • استخراج مارکتینگ پلن تک صفحه ای و شاخص های ارزیابی بازاریابی داده محور

1- tracking and capture the actions users take within web page

2- Report manipulation tools and In-page analytics

3- Coding and marking the underlying ideas in the data

4- Grouping similar kinds of information together in categories

Yor Tasks are such as a/an::

 

برنامه منتورینگ اختصاصی

شما با انتخاب و ورود به برنامه مهارت های حرفه ای مورد نیاز برای ورود به بازار کار به عنوان متخصص را از طریق انجام تسک ها و پروژه ها ، ایجاد ارتباط و شبکه سازی، آموزش های مورد نیاز و دریافت راهنمایی های شغلی و بازخورد تجربه های شخصی را از متخصصان حرفه ای این حوزه کسب می کنید.

سابقه کار واقعی:

با تعریف پروژ‌ه‌های واقعی و قابل استناد متناسب با بازار کار بین‌المللی، منتی سابقه‌ی کار واقعی خواهد داشت.

یادگیری هدفمند:

هر  تسک متناسب با شرایط و ویژگی‌های هر منتی، برای یادگیری موثر او طراحی می‌شود تا بتواند دانش خود را به خروجی با ارزش تبدیل کند.

به روزرسانی برنامه منتورینگ متناسب با بازار کار بین‌المللی

با تغییر نیاز جهانی برنامه منتورینگ نیز به‌روزرسانی می‌شود.

استفاده از منتورهای متخصص

منتورها افرادی متخصص هستند و طی برنامه منتورینگ تجارب ارزشمند را به منتی منتقل می‌کنند.

گام ۴: ایجاد پروفایل فردی توسط کارشناس تجربه انسانی(پس از نهایی شدن همکاری و ورود به برنامه منتورینگ)
گام سوم: برگزاری جلسه پرسش و پاسخ و مشاوره مسیر شغلی گروهی و فردی

با تیم اجرایی برنامه منتورینگ آشنا شوید

"منتور تخصصی"

آنها در طی کل مسیر، با همکاری مدیر برنامه تسک های شما را آماده می کنند و در جلسات منتورینگ به شما بازخوردهای سازنده می دهند. آنها علاوه بر تخصص لازم است از قدرت ارتباط و شبکه غنی برخوردار باشند.

یک متخصص با حداقل ۳ سال تجربه در زمینه شغلی خاص

"کارشناس تجربه انسانی و عملیات"

مشاور برنامه شما متعهد است که از موفقیت در هر جنبه ای از تجربه شما در طول برنامه اطمینان حاصل کند و در طی چالش های احتمالی شما را تنها نمی گذارد. ما در گلرن به آنها کارشناس تجربه انسانی(HX) هم می گوییم.

برای پشتیبانی و افزایش همدلی کنارتان است.

"مدیر عملیات و برنامه های منتورینگ"

تسک ها را اعتبارسنجی می کند، تسک مناسب را به هر یک از منتی ها محول می کند، و قبل از لینک کردن منتور به منتی، از جنبه های مختلفی هر دو را ارزیابی و بررسی می کند.

فردی کلیدی که تمام جنبه های برنامه شما را مدیریت می کند.

"مشاور و منتور شغلی"

در هر بخشی که به موفقیت شغلی شما کمک کند، کنارتان هستند. از تحلیل بازار کار(ایران و بین الملل) تا اصلاح رزومه، برند سازی شخصی و تمرین برای جلسات مصاحبه کاری.

یک منتور با سابقه کاری حداقل ۱۰ ساله است.

ویدیو معرفی مسیر های شغلی ( قبل از ورود حتما مشادهده شود)

جزییات مسیرهای شغلی

4.2/5

امتیاز ۴ از ۵ ( بیش از ۳۰۰ نفر)

در حال حاضر متناسب با شغل و برنامه منتورینگتان، می توانید با توجه به اهداف و شرایطتتان از بین ۳ مسیر شغلی زیر، متناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

تاریخ های شروع برنامه های منتورینگ:

30 آبان ۱۴۰۱  ¦  ۱۵ آذر ۱۴۰۱  (اگر فورس زمانی دارید، با ما تماس بگیرید)

گارانتی شغلی

گارانتی شغلی

ویژه مسیرشغلی تغییر شغل و استخدام
در صورتیکه شرایط استفاده از گارانتی شغل را داشته باشید و ظرف مدت ۸ ماه پس از برنامه منتورینگ شغل جدیدی(در ایران) پیدا نکنید، ما ۱۰۰ درصد مبلغ پرداختی شما را بازپرداخت خواهیم کرد.
درمورد گارانتی شغل بیشتر بدانید

فرشید امامی

ب طور کلی هماهنگی و پاسخگویی همه اعضای مشغول در گلرن بشدت راضی کننده بود. همه اعضای تیم در یک جهت مشخص حرکت میکردن. تنها مسئله ای ک فک میکنم میتونه بهبود پیدا کنه، بازه زمانی نسبتا زیاد، ک برای تحلیل تسک و بررسی اون صرف میشه. هدف من: ادامه دادن مسیرم به عنوان یک برنامه نویس بک اند. تیم گلرن و برنامه ریزی های این مجموعه به تقویت توانایی های من کمک زیادی کرد.

تعداد تسک ها

رضایت از منتورینگ

امتیاز منتور

محمد جواد امینی بیات

سیتمی کاملا متفاوت و بروز بود. که البته یکسری خلا هایی هم داشت که می‌تونست مسیر رو راحت‌تر و لذت‌بخش تر کنه؛ مثل استفاده از Microsoft teams به جای واتس‌اپ و گوگل میت و همچنین داشتن پنل کاربری برای هر فرد در وبسایت برای تعریف تسک و ارائه ی گزارش. هدف من:‌ با مفاهیم پایه کامل آشنا بشم و تجربه ی انجام پروژه ی واقعی رو داشته باشم که تا حدودی به همش رسیدم.

تعداد تسک ها

رضایت از منتورینگ

امتیاز منتور

نیلوفر صحرائی

در کل فرآیندی خوب،حرفه ای و کارآمد دارد. تسک ها نیاز به شفافیت بیشتری دارند. بعضی از تسک ها نیاز به تجربه ی حضور در سازمان ها دارند و مسیر شغلی با توجه به هدف منتی و استعداد او تعیین می‌شود.

تعداد تسک ها

رضایت از منتورینگ

امتیاز منتور

علی سلطانی

منتورینگ خوب بود و اگر بشود منتی قبل از شروع دوره و انجام تسک ها با منتور خود آشنا شود و خودش انتخاب کند بنظرم بهتر است. هدف من: تبدیل شدن به یک برنامه نویس موفق و کار آمد بود که برنامه های خوبی بتونم پیاده سازی کنم و در آمد خوبی هم داشته باشم. و با توجه به تلاش خودم و کمک منتور ها و تیم پشتیبانی گلرن به تقریبا 30 تا 40 درصد اون چیزی که میخوام رسیدم.

تعداد تسک ها

رضایت از منتورینگ

امتیاز منتور

هانیه جانثاری

اینکه میتوانیم مسیر اسان تر و با بهره وری بیشتر را پیدا کنیم خوب است و اینکه کارگاه های اموزشی برای ورود به بازار کار دارید هم مفید میباشد

تعداد تسک ها

رضایت از منتورینگ

امتیاز منتور

علی شاهی

به نظر من این برنامه خیلی عالی هست ومیتونه خیلی کمک کنه هم به من منتی و هم به شرکت هایی که دنبال نیروی کار میگردن. هدف من: بتونم در یه جایی باشم که هم مجبور باشم تسکی رو انجام بدم و هم بتونم توی جایی که بلد نیستم از یه کسی کمک بگیرم و حلش کنم و این به لطف تیم عالی و بزرگ گلرن حل شد.

تعداد تسک ها

رضایت از منتورینگ

امتیاز منتور

الهه ابراهیمی

پلن برنامه منتورینگ بسیار ایده آل و کارآمد بوده ولی باتوجه به هدف منتی و شرکت گلرن می بایستی در جهت کمک به منتی این برنامه واقعی تر اجرا شود. هدف من: یادگیری زبان های برنامه نویسی حوزه فرانت اند و در عین حال به کارگیری آنها در پروژه های عملی بوده که این هدف به وصرت واقعی عملی شده.

تعداد تسک ها

رضایت از منتورینگ

امتیاز منتور

آسیه مجلسی

خوب بود. اولش واقعا شروع سختی داشتم. چون زمانی که تایم ازادم زیاد بود شروع دوره با تاخیر تقریبا زیادی شروع شد. و خب در حینش کرونا گرفتم که خب کار را سختتر کرد. من واقعا هفته اول سر در گم بودم ولی بعدش بهتر شد...و به نظرم از یه جایی به بعد که جلسات شروع شد و اینکه نوع گفتار آقای عباسی را بهتر درک کردم و خیلی لذت بخش شده بود. هدف من: میخواستم برای بازار کار دیتا ساینس آماده بشم و هنوز واقعا نمیدونم دقیقا کجای مسیر هستم.

تعداد تسک ها

رضایت از منتورینگ

امتیاز منتور

حسین سلحشور

خوب بود. خیلی دوستانه و دو طرفه. این تسک ها باعث شد تا خیلی از مهارت های مورد نیازم رو افزایش بدم هدف من: تسلط بر مفاهیم دیتا آنالیز

تعداد تسک ها

رضایت از منتورینگ

امتیاز منتور

محمد رضا رفسنجانی

عالی. این برنامه هم تا حد زیادی کمکم کرده ولی مشکلاتی هم هست که داره یکمی اذیت میکنه. هدف من:‌ بتونم تو حوزه وب پیشرفت کنم و بتونم در بخش فرانت اند فعالیت کنم.

تعداد تسک ها

رضایت از منتورینگ

امتیاز منتور

مهشید کهندل

دوره منتورینگ فرصت خوبی است برای شناخت استعدادها و توانایی های فردی و پرورش آنها. توصیه به منتی ها: هدف اصلی خودشان را تعیین کنند و سعی کنند روی آن متمرکز بمانند. در راستای هدف شان پیش بروند.

امتیاز به عملکرد منتی

رضایتمندی از تیم منتورینگ

حمید احسانی

با توجه به رشد روزافزون ابزارها و آموزش‌ها، سردرگمی منتی ها در هر حوزه شغلی گریزناپذیر است. درنتیجه بهترین رهیافت برای کسب مهارت در زمینه علم داده (DataScience) روبرو شدن با چالش‌های دنیای واقعی و دستیابی به مهارتهای متناسب هست، از اینرو برنامه منتورینگ گلزن را یک ایده‌ی کاملا نو و موثر ارزیابی می‌کنم. توصیه به منتی ها: دستیابی به نتیجه موثر نیازمند اختصاص وقت و تلاش بوده و هست، از اینرو برای دریافت خدمات منتورینگ باید زمان و انرژی مناسبی لحاظ شود.

امتیاز به عملکرد منتی

رضایتمندی از تیم منتورینگ

صدرا عزیزی

مزایای کار با گلرن فرصتی برای فعالیت تحت عنوان منتور برای تربیت کارآموزان و همچنین تایم کاری آن است که شناور است و با توجه به تایم خود منتور تنظیم میشود. معایب گلرن پرداخت هایی که دیر تر از موعد مقرر انجام میشود. توصیه به منتی ها:‌ پیشنهاد ها و محدوده ای که منتور ها برای آن ها در هر تسک ترسیم می کنند را به طور دقیق دنبال کنند.

امتیاز به عملکرد منتی

رضایتمندی از تیم منتورینگ

ایمان عباسی

به طور کلی اینکه هدف گلرن آماده سازی افراد برای کار کردن در محیط واقعی است، شرایط مناسب هست و آینده روشنی برای افرادی که در فرآیند منتورینگ هستند می‌بینم. توصیه به منتی ها: حتما در ابتدا با جستجو و کمک منتورها مسیر شغلی درست را انتخاب کنند تا بعد از شروع کار دل سردی یا عدم علاقه برایشان ایجاد نشود. برنامه تعیین شده برای دوستان حاصل زحمات چندین ساله هر کدام از منتورها می‌باشد و قطعا مسیر را به خوبی می‌شناسند، منتی‌ها سعی کنند که به درستی از آن پیروی کنند.

امتیاز به عملکرد منتی

رضایتمندی از تیم منتورینگ