لوگوی گل اِرن

حقوق دیجیتال مارکتینگ + پیش بینی درآمد شغل دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۴

نظرسنجی اخیر شرکت مکنزی نشان داد که «۸۳ درصد از مدیران عامل در جان به این باور رسیده اند که: « دیجیتال مارکتینگ یک محرک اصلی برای تمام برنامه های رشد و پیشرفت شرکت ها است». این به نوبه خود بهانه خوبی است برای بررسی حقوق دیجیتال مارکتینگ. سال گذشته، لینکدین افزایش ۳۳ درصدی را […]

پیش بینی حقوق دیحیتال مارکتر ها در پوزیشن های شغلی مختلف برای یک کارشناس دیجتال مارکتینگ (آپدیت سال 2023)

نظرسنجی اخیر شرکت مکنزی نشان داد که «۸۳ درصد از مدیران عامل در جان به این باور رسیده اند که: « دیجیتال مارکتینگ یک محرک اصلی برای تمام برنامه های رشد و پیشرفت شرکت ها است». این به نوبه خود بهانه خوبی است برای بررسی حقوق دیجیتال مارکتینگ. سال گذشته، لینکدین افزایش ۳۳ درصدی را در پوزیشن های شغلی مرتبط با دیجیتال مارکتینگ گزارش داد. امروزه بیش از ۲۸۰۰۰۰ شغل دیجیتال مارکتینگ در لینکدین فهرست شده است که هر هفته حدود ۱۲۰۰۰ شغل جدید نیز به آن اضافه می شود.

علیرغم اینکه در دنیای جدید تقاضا برای مشاغل دورکاری و فریلنسری خیلی بیشتر از شغل های سنتی تمام وقت می باشد و روز به روز نیز افزایش می یابد، با این حال، متخصصین واجد شرایط برای شغل دیجیتال مارکتینگ کمیاب هستند. مطالعات اخیر نشان می دهد که یافتن متخصصان در زمینه هایی مانند سئو و بازاریابی ایمیلی که یکی از بهترین انتخاب ها برای آینده شغلی دیجیتال مارکتینگ است، اغلب سخت است. این شکاف نبود استعداد در این پوزیشن شغلی تاثیر عمیقی بر حقوق دیجیتال مارکتینگ و کارشناسان این حوزه داشته است. 

در این مقاله به بررسی شرایط حقوق دیجیتال مارکتینگ در حوزه های مختلف این شغل،  به همراه مهارت‌ها و توانمندی های مورد نیاز و همچنین به آینده شغلی دیجیتال مارکتینگ، می پردازیم. حین یا بعد از مطالعه این مقاله چنانچه نظر یا کامنتی داشتید از طریق قسمت کامنت ها آن را برای ما و دیگران به اشتراک بگذارید. توجه کنید به علت نوسان شدید نرخ ریال تمامی اعداد و ارقام محاسباتی به دلار هستند و می توانید به نرخ روز ارز آنرا به ریال تبدیل کنید.

۱- عوامل مؤثر بر درآمد و حقوق دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ اغلب به عنوان یک حوزه وسیع و یکپارچه مورد بحث قرار می گیرد و مسئولیت های هر پوزیشن شغلی در این زمینه می تواند بسیار متفاوت باشد. به عنوان مثال، یک کپی رایتر ممکن است کار کاملاً خلاقانه ای انجام دهد، که کاملاً بر خلاف یک متخصص سئو داخلی باشد که کارش فنی تر است. درک محتوا ممکن است برای این دو نقش مشترک باشد، اما مهارت ها و ویژگی های مورد نیاز برای هر کدام فرق می کند. در نتیجه حقوق و دستمزد هر نقش نیز متفاوت است و آینده شغلی دیجیتال مارکتینگی که هر فرد در آن شغل برای خودش متصور است نیز یکسان نیست. 

حقوق دیجیتال مارکتینگی هم که می توانید از کارفرمایان دریافت کنید به عوامل مختلفی مانند: مدرک تحصیلی(وزن بسیار پایین)، تجربه نه لزوما سابقه کار(وزن بسیار بالا)، مهارت ها، موقعیت مکانی شما و همینطور حوزه ای از دیجیتال مارکتینگ که در آن کار می کنید بستگی دارد. با ما همراه باشید تا هر یک از این عوامل موثر بر حقوق دیجیتال مارکتینگ را به طور کامل تر بررسی کنیم.

۱-۱ سابقه تحصیلی شما

لینکدین به این نتیجه رسیده است  که بیش از ۹۴ درصد از کارشناسان دیجیتال مارکتینگ حداقل دارای مدرک لیسانس هستند. برای اکثر پوزیشن های شغلی دیجیتال مارکتینگ، مدرک لیسانس ممکن است کافی باشد. با این وجود بسیاری از دیجیتال مارکترها بدون تحصیلات دانشگاهی رسمی، حرفه خود را شروع می کنند، زیرا داشتن مهارت های مورد نیاز متناسب با بازار کار است که  به شما کمک می کند تا حقوق بهتری در در این زمینه دریافت کنید. شما می توانید مهارت های  خود را با  دوره های تخصصی در پوزیشن های مختلف دیجیتال مارکتینگ – مانند بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و تجزیه و تحلیل داده ها سرعت بخشید و بیشترین حقوق دیجیتال مارکتینگ را به همراه  آینده شغلی دیجیتال مارکتینگی بهتری برای خودتان بسازید.

۲-۱ تجربه کاری مرتبط

تجربه نقش بسیار کلیدی در تعیین دستمزد یا حقوق دیجیتال مارکتینگ دارد(مانند اکثر مشاغل). معمولاً، هر چه سال‌های بیشتری را در حوزه ای خاص از شغل دیجیتال مارکتینگ سپری کرده باشید، می‌توانید انتظار حقوق و دستمزد بیشتری داشته باشید. به طور متوسط یک متخصص دیجیتال مارکتینگ ۵۲۰۰۰ دلار، یک مدیر دیجیتال مارکتینگ ۷۰۰۰۰ دلار و یک مدیر ارشد دیجیتال مارکتینگ ۱۰۵۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند.

با این حال، تجربه کاری مرتبط تنها با سال سنجیده نمی شود. بنابراین هر چه بیشتر از ابزارهای مختلف دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید و دانش خود را افزایش دهید، می توانید  انتظار حقوق دیجیتال مارکتینگی بیشتری داشته باشید. برای مثال، یک متخصص تجزیه و تحلیل داده های مارکتینگ با توجه به نیاز بازار به این پوزیشن شغلی و کمبود متخصصان واجد شرایط در این زمینه، ممکن است بیشتر از یک کپی رایتر درآمد کسب کند و حتی  آینده شغلی دیجیتال مارکتینگی بهتری هم داشته باشد. 

۳-۱ مجهز بودن به مهارت‌های روزِ بازار کار

شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر به انواع مهارت‌های سخت و نرم نیازدارید، از ساخت لینک و سئوی فنی تا مهارت‌های ارتباطی فردی و کار تیمی و….

 به گفته LinkedIn، برخی از پرتقاضاترین مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ عبارتند از کپی‌نویسی، بهینه‌سازی موتور جستجو، بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی داده محور، ویدئو مارکتینگ، مدیریت پروژه های مارکتینگ، بهینه ساز نرخ تبدیل مخاطب و تجزیه و تحلیل داده‌های رفتاری مشتریان که فعالیت مستمر و دنباله دار و کسب مهارت های لازم این حوزه ها  حقوق دیجیتال مارکتینگی بالاتری نیز برای شما به ارمغان می آود.

۴-۱ موقعیت جغرافیایی محل کار شما

موقعیت مکانی شما می تواند نقش کلیدی در تعیین حقوق دیجیتال مارکتینگی شما داشته باشد. به عنوان مثال، یک مدیر دیجیتال مارکتینگ در منطقه خلیج سانفرانسیسکو معمولا به طور متوسط ۶۷۵۰۰ دلار درآمد سالانه دارد، در حالی که همان نقش در هیوستون و مینیاپولیس تنها ۶۰۰۰۰ دلاردریافت کند. یا همان شخص در بنگلور هند پایین تر از ۱۵ هزار دلار به عنوان حقوق دیجیتال مارکتینگی بگیرد. با این حال، لازم به ذکر است که دورکاری در حال افزایش است و به همان نسبت بر حقوق نیز تاثیر قابل توجهی روی دستمزدها می گذارد.

۵-۱ شرکتی که در آن کار می کنید

بعضی از سازمان ها  به متخصصان ماهر خود حقوق دیجیتال مارکتینگی بالایی می دهند که این موضوع بیشتر در مورد شرکت های بزرگتر صدق می کند. بر اساس گزارش Indeed، برخی از شرکت‌های برتر مانند Fortira، Deloitte و Accenture، بیش از ۱۰۰،۰۰۰ دلار در سال به دیجیتال مارکترهایشان پرداخت می کنند.

۲- ۶ تخصص دیجیتال مارکتری با با بیشترین حقوق ها را بشناسید

تبلیغات، محتوا، رسانه های اجتماعی، بازاریابی ویدئویی، و برنامه های موبایل همگی در زیر چتر شغل دیجیتال مارکتینگ قرار می گیرند. با این حال، تمامی مشاغل دیجیتال مارکتینگ به یک اندازه سودآور نیستند. در ادامه با ما همراه باشید تا مهارت های مورد نیاز و حقوق دیجیتال مارکتینگی به همراه  آینده شغلی دیجیتال مارکتینگی هرکدام را با جزئیات بیشتری با بشناسید.

۱-۲ حقوق کارشناس دیجیتال مارکتینگ

یک دیجیتال مارکتر جنرالیست،  کمپین های دیجیتال مارکتینگ را توسعه، مدیریت و نظارت می کند. همچنین مسئول اجرای کمپین های تبلیغاتی، مدیریت رسانه های اجتماعی، اجرای استراتژی محتوا، گزارش عملکرد و بهینه سازی نتایج است. اغلب، آنها همچنین بودجه و تیم ها را نیز مدیریت می کنند.

مهارت های مورد نیاز دیجیتال مارکتر جنرالیست

یک متخصص دیجیتال مارکتینگ جنرالیست معمولاً مسئول هماهنگی و برقراری ارتباط بین متخصصان مختلف است. آنها از نزدیک با متخصصان SEO/SEM، نویسندگان، ویراستاران و استراتژیست های رسانه های اجتماعی برای اجرای کمپین ها همکاری می کنند. برای انجام این کار، آن‌ها به مهارت‌های زیر نیاز دارند: 

  • درک بنیادی از هر یک از عملکردهای دیجیتال مارکتینگ
  • دانستن هوش تجاری برای توسعه استراتژی‌ها
  • مهارت‌های تحقیق برای انجام تجزیه و تحلیل رقبا و غیره.
  • مهارت‌های تحلیلی برای اندازه‌گیری عملکرد، انجام تست‌های A/B، و غیره.
  • مهارت‌های بین فردی مانند استدلال منطقی ، ارتباطات، حل مشکل، همکاری و غیره 

حقوق دیجیتال مارکتینگی اش

یک متخصص دیجیتال مارکتر جنرالیست به طور متوسط ۹۱۹۰۹ دلار در سال.دریافت می کند اما  با مهارت ها و تجربه های تخصصی، می تواند حقوق بیشتری نیز دریافت کنید. به عنوان مثال، زمانی که یک متخصص دیجیتال مارکتینگ به سمت یک نقش مدیریتی ارتقا یابد، معمولاً ۱۳۰،۰۰۰ دلار یا بیشتر دریافت می کند. لس آنجلس و سیاتل پردرآمدترین شهرهای آمریکا هستند، زیرا ۱۶ درصد بیشتر از میانگین ملی در آمریکا به یک دیجیتال مارکتر متخصص پرداخت می کنند. 

۲-۲ متخصص سئو و میزان حقوق دیجیتال مارکتینگی اش

یک متخصص سئو فرصت هایی را برای بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو تحقیق، تجزیه و تحلیل و شناسایی می کند. دو نوع سئو وجود دارد: سئو داخلی و سئو خارجی. یک متخصص سئوی داخلی در مورد کلمات کلیدی تحقیق می کند، اطمینان می دهد که محتوا برای موتورهای جستجو بهینه شده است، محتوا را منتشر می کند و عملکرد آن را ردیابی می کند. متخصص سئو خارج از صفحه،  بک لینک ایجاد می کند و فرصت هایی را برای پست مهمان شناسایی می کند. با توجه به  اندازه سازمان، یک نفر ممکن است هر دو کار را انجام دهد.

مهارت های مورد نیاز متخصص سئو

متخصص سئو یک نقش فنی است که به مهارت هایی نیاز دارد مانند:

  • شناسایی کلمات کلیدی
  • درک استراتژی رقیب
  • مهارت های تجزیه و تحلیل برای گزارش، ارائه و استراتژی
  • مهارت در ابزارهای SEO مانند Ahrefs، SEMrush، کنسول جستجوی گوگل و غیره. 

حقوق دیجیتال مارکتینگی اش 

میانگین حقوق یک متخصص سئو ۵۲۰۰۰ دلار می باشد اما از آنجایی که SEO  پوزیشن شغلی جدید محسوب می شود با توجه به تجربه و مهارت، مقیاس پرداخت می تواند متفاوت باشد. شما می توانید به عنوان مدیر سئو ۸۰۵۳۸ دلار دریافت کنید. سالانه نیویورک یکی از شهرهای برتر برای کار به عنوان متخصص سئو است که می توانید در آن حدود ۱۹ درصد بیشتر از میانگین ملی به عنوان متخصص سئو درآمد کسب کنید. پس از آن دالاس قرار دارد که ۷.۵ درصد بیشتر از میانگین ملی به یک دیجیتال مارکتر در این حوزه حقوق می دهد. 

۳-۲ متخصص بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و میزان حقوق دیجیتال مارکتینگی اش

یک متخصص SEM، کمپین های بازاریابی پولی و شبکه های اجتماعی و سایر موارد را مدیریت و اجرا می کند. نقش اصلی آنها تضمین موفقیت کمپین های تبلیغاتی است. آنها هر روز در مورد کلمات کلیدی تحقیق می کنند، کمپین ایجاد می کنند، کپی رایت می کنند، تصاویر بصری خلق می کنند، برای کمپین ها استراتژی طراحی می کنند و پس از اجرا  بر عملکرد آن نظارت می کنند. با توجه به سابقه ممکن است بودجه و تیم را نیز مدیریت کنند.

مهارت های مورد نیاز برای یک متخصص SEM

مهارت های کلیدی مورد نیاز برای یک متخصص SEM عبارتند از:

  • دانش جستجو و تبلیغات نمایشی
  • درک مدل های تبلیغات آنلاین مانند پرداخت به ازای کلیک (PPC)، تبلیغات رسانه های اجتماعی و تعامل تأثیرگذار
  • توانایی مدیریت موثر بودجه
  • مهارت های تجزیه و تحلیل و گزارش

میزان حقوق دیجیتال مارکتینگی اش

متخصص SEM به طور متوسط ۵۴۹۸۴ دلار دریافت می کند. یک مدیر SEM با چند سال تجربه می تواند انتظار داشته باشد که ۷۶۴۲۹ دلار در سال درآمد داشته باشد. 

۴-۲ متخصص شبکه های اجتماعی  و حقوق دیجیتال مارکتینگی اش

یک متخصص شبکه های اجتماعی با توسعه و اجرای محتوای خلاقانه برای پلتفرم های مختلف شرکت، آگاهی از برند را افزایش می دهد. آنها یک برنامه اجرایی در هر شبکه اجتماعی ایجاد می کنند، برای آ» محتوا می سازند، کپی رایت می کنند، به روز رسانی ها را منتشر میکنند، به نظرات خوانندگان پاسخ می دهند و عملکرد ها را نیز در بازه های زمانی مختلف ارزیابی می کنند. 

مهارت های مورد نیاز متخصص سوشال مدیا

یک متخصص رسانه های اجتماعی باید چشم انداز رسانه های اجتماعی را درک کند. این مستلزم بروز بودن در پلتفرم‌ها، نظارت بر تبلیغات ویروسی، درک انتظارات مخاطبان و استفاده از همه این موارد در زمان خودش است تا آینده شغلی دیجیتال مارکتینگی بهتری داشته باشد. برای انجام این کار، یک متخصص رسانه های اجتماعی باید در موارد زیر مهارت داشته باشد:

  • نوشتن
  • طراحی
  • ایجاد و ویرایش ویدیو
  • برنامه ریزی و انتشار محتوا در رسانه های اجتماعی
  • تجزیه و تحلیل

حقوق دیجیتال مارکتینگی اش

یک متخصص شبکه های اجتماعی چیزی حدود ۵۰۳۰۸ دلار در سال حقوق دریافت می کند. ، یک  مدیر بازاریابی رسانه های اجتماعی با تجربه تر می تواند ۵۸۰۱۶ دلار درآمد کسب کند. نیویورک پردرآمدترین شهر برای متخصصان شبکه های اجتماعی است، با حقوقی حدود ۲۲.۸ درصد بیشتر از میانگین ملی در آمریکا.

۵-۲ استراتژیست محتوا  و میزان حقوق دیجیتال مارکتینگی اش

یک استراتژیست محتوا مسئولیت برنامه ریزی، طراحی استراتژی برای محتواهای مختلف تیم های بازاریابی را به عهده دارد. این می تواند محتوای متنی (مانند وبلاگ ها)، تصاویر (مانند اینفوگرافیک)، صوتی (مانند پادکست) یا محتوای ویدیویی باشد. در حالی که آنها نیازی به داشتن مهارت در انواع محتوا را ندارند،اما انتظار می رود که  در یک یا دو مورد آن متخصص باشند. با این حال، مسئولیت اصلی یک استراتژیست محتوا، ایجاد تقویم محتوا، برنامه ریزی و زمان بندی محتوا، نظارت بر عملکرد و بهینه سازی آن  است.

مهارت های مورد نیاز یک استراتژیست محتوا

یک استراتژیست محتوا باید فردی خلاق باشد که توانایی مدیریت و اجرای محتوا را داشته باشد. برای این کار، آنها باید مهارت های دیجیتال مارکتینگ را در موارد زیر را داشته باشند:

  • نوشتن، طراحی و تولید ویدئو
  • ابزارهای مدیریت محتوا مانند WordPress و Squarespace
  • تجزیه و تحلیل تلفن همراه با استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics
  • همکاری و حل مسئله
  • توجه به جزئیات

حقوق دیجیتال مارکتینگی اش

میانگین حقوق یک استراتژیست محتوا ۷۰۲۱۵ دلار در سال است. یک استراتژیست ارشد محتوا سالانه حدود ۹۶۰۴۷ دلار درآمد دارد. سانفرانسیسکو بهترین دستمزد را به استراتژیست های محتوا می دهد که حدود ۲۹.۹ درصد بالاتر از میانگین ملی در آمریکا است.

۶-۲ متخصص ایمیل مارکتینگ و حقوق دیجیتال مارکتینگی اش

یک متخصص بازاریابی ایمیلی کمپین های ایمیل یک شرکت را برنامه ریزی، نگهداری و اجرا می کند. این شامل نگهداری پایگاه‌های اطلاعاتی ایمیل، برنامه‌ریزی کمپین‌ها، کپی رایتینگ، طراحی قالب‌های ایمیل، زمان‌بندی ارسال ها و نظارت بر عملکرد آن را نیز برعهده دارد.

مهارت های مورد نیاز ایمیل مارکتر

یک متخصص بازاریابی ایمیلی مانند متخصص محتوا است، زیرا آنها باید بتوانند ایمیل های شخصی و تاثیرگذار بنویسند. امروزه  بازاریابان ایمیلی باید نظارت بر عملکرد و تست A/B را نیز به خوبی درک کنند.

حقوق دیجیتال مارکتینگی اش

 با توجه به Payscale، یک متخصص بازاریابی ایمیلی به طور متوسط ۶۰۷۷۰ دلار دریافت می کند و یک مدیر بازاریابی ایمیلی حدود ۸۰۶۸۰ دلار درآمد دارد. لس آنجلس و نیویورک بالاتر از میانگین ملی برای متخصصان بازاریابی ایمیلی به آنها پرداخت می کنند.

۳- نکات مهم برای دریافت حقوق دیجیتال مارکتینگی بالاتر در مصاحبه ها

بسته به مهارت ها، تجربه، موقعیت مکانی و تخصص های شما، ممکن است بتوانید حقوقی بالاتر از میانگین حقوق جهانی دریافت کنید. در سمت زیر چند نکته برای دریافت حقوق بالاتر برای شما آورده ایم که به شما کمک می کند تا بهتر مهارت ها و توانمندی خودتان راه به کارفرمایان نشان دهید.

۱-۳ تحقیق و بررسی میزان حقوق دریافتی در شرکت های مختلف

در مورد میانگین حقوقی که سازمان شما برای این پوزیشن شغلی اختصاص داده است تحقیق کنید و ببینید که آیا در صنایع و شرکت های مختلف  نیز همین حقوق رایج است.همچنین می توانید از یک دیجیتال مارکتر که در حوزه شما فعالیت می کنید مشورت بگیرید و سوال بپرسید.

۲-۳  آگاهی کامل از شرح شغل و وظایف دیجیتال مارکتری تان داشته باشید

مصاحبه فرصتی است تا به مدیر استخدام نشان دهید که چرا بهترین فرد برای این پوزیشن شغلی هستید. برای انجام این کار، شما نیاز دارید تا  درک روشنی از نقش و انتظارات شغلتان داشته باشید بنابرای  شرح شغل و وظایفتان را به طور کامل بخوانید. زمانی را برای فکر کردن به اینکه چگونه می‌توانید این مسئولیت‌ها را انجام دهید، اختصاص دهید. لیست سوالاتی که می توانید حین مصاحبه از مدیر استخدام بپرسید تهیه کنید.

۳-۳ نشان دادن مهارت و توانمندی های خاص تان

برای متمایز شدن از بقیه افراد، نمونه کار یا پروژه خود را نشان دهید. شما میتوانید این کار را با ساخت نمونه کارها در یک وب سایت شخصی برای خودتان انجام دهید گاهی اوقات، نشان دادن خود اثر می تواند مفید باشد. نتایج قابل اندازه گیری را که در کار قبلی خود به دست آورده اید، مشخص کنید و در مصاحبه روی آن ها بحث کنید. برای مثال می توانید به مدیر استخدامی  توضیح دهید که “۵۰ درصد رشد درآمد کار قبلی خود را از کانال های شبکه های اجتماعی به دست آورده اید”، این کار باعث افزایش اعتبار شما می شود.

۴-۳ برای سوال در مورد حقوق دیجیتال مارکتینگی تان کاملا آماده باشید

در مرحله ای از فرآیند مصاحبه، از شما پرسیده می شود که انتظار دارید چه مقدار حقوقی دریافت کنید؟ مهم این است که بتوانید پاسخ روشنی بدهید. به یاد داشته باشید که می توانید از آنها در مورد بودجه ای که برای این پوزیشن شغلی دارند نیز سوال کنید.

۵-۳ در مورد انتظاراتتان مذاکره کنید

ممکن است در ابتدا حقوقی را که خواسته اید دریافت نکنید. برای به دست آوردن آنچه انتظار دارید، آماده مذاکره باشید. از نشان دادن ارزش خود و پیشنهاد بالاتر برای دریافت حقوق بهتر تردید نکنید. در مورد انتظارات خود باز باشید و آنها را به وضوح بیان کنید.

۴- جمع بندی و نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید، در این پوزیشن شغلی حقوق دیجیتال مارکتینگ اعداد رقابتی و قابل قبولی هستند. که باعث افزایش جذابیت این شغل بین کارجویان می شود. البته اگر انتظار اعداد بالاتر از این دارید، بهتر است بیخیال این شغل شده و به بازاریابی سازمانی، بازرگانی یا سایر حوزه های مرتبط با بازاریابی تغییر مسیر دهید. همچنین در پایان این مقاله لازم می دانیم تعدادی از سوالات مهم در مورد آینده شغلی کارشناس دیجیتال مارکتینگ را نیز مطرح کرده و به آنها پاسخ دهیم. 

۱-۴ سوال ۱: آیا پوزیشن شغلی دیجیتال مارکتینگ بازار کار و آینده شغلی قابل قبولی دارد؟

بله! بیش از ۲۸۰۰۰۰ شغل در زمینه دیجیتال مارکتینگ در لینکدین فهرست شده است. در واقع، لینکدین  دیجیتال مارکتینگ را به‌عنوان «شغل‌های در حال افزایش» برای سال ۲۰۲۴ فهرست کرده است. با پیشرفت این حوزه، فرصت‌هایی برای متخصصان دیجیتال مارکتینگ از جمله دیجیتال مارکترهای سطح ابتدایی، بوجود خواهد آورد.

۲-۴ چه کسانی می تواند وارد شغل دیجیتال مارکتینگ شوند؟

با وجود اینکه در اکثر مواقع حداکثر مدرک مورد انتظار برای این شغل لیسانس می باشد، اما هر کسی می تواند به این زمینه شغلی با هر مدرک تحصیلی ورود کند. داشتن تنها یک مهارت در حرفه دیجیتال مارکتینگ کافی نیست، زیرا به عنوان یک رشته همیشه در حال توسعه، مهارت هایی که یک یا دو سال پیش مورد توجه قرار گرفته بودند، ممکن است امروز نامربوط باشند، زیرا چالش ها و آینده کارشناس دیجیتال مارکتینگ  به سرعت در حال تغییر است و به همین علت دیجیتال مارکتر شدن به یک شغل هیجان انگیز تبدیل شده است.

با کمی خلاقیت، مهارت های تحلیلی، و علاقه به نویسندگی و رسانه های اجتماعی، هر کسی می تواند در یکی از پوزیشن های دیجیتال مارکتینگ مسیر شغلی خود را آغاز کند. 

۳-۴ چه طور می توانم یک دیجیتال مارکتر شوم؟

دانشجویانی که به تازگی فارغ التحصیل شده اند، میتوانند بلافاصله پس از دانشگاه  یکی از پوزیشن های شغلی دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کنند و به عنوان کارآموز وارد بازار کار شوند زیرا با توجه به کمبود دیجیتال مارکترهای واجد شرایط، بری سازمان ها مایل به استخدام و آموزش فارغ التحصیلان با مدرک بازاریابی، ارتباطات و روزنامه نگاری هستند. 

همچنین شما میتوانید در برنامه های منتورینگ تخصصی و فردی نیز شرکت کنید و در کنار منتورهای متخصص مهارت های زمینه ای و فنی خود را نیز ارتقا دهید. این مسیر به شما کمک می کند تا تجربه عملی کسب کنید و در اولین شغل خود حقوق دیجیتال مارکترهای نزدیک به سطح کارشناس را نیز دریافت کنید.

 

 

 

 

فهرست مطالب

خبرنامه گل ارن

"*" indicates required fields

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

جدیدترین مطالب بلاگ

با مدیر برنامه های منتورینگ گُل اِرن صحبت کنید تا بفهمید: