لوگوی گل اِرن

بلاگ گل ارن

اهمیت شبکه سازی از زبان محمد کرمانی (بنیانگذار آبی سفید) + ویدئوی مصاحبه

مصاحبه با محمد کرمانی، جوان خوش فکرودغدغه مند بنیانگذار Blue White ما در آبی سفید سعی کردیم ،فضایی را ایجاد کنیم، که آدم های مختلف، با تخصص های مختلف و با فکر های مختلف بتونند، جایی رو داشته باشد که در کنار همدیگه ،خوب کار کنند و تمرکزشون توی کارشون باشه و بتونند به هم […]

مصاحبه با محمد کرمانی(بنیانگذار Blue White)

مصاحبه با محمد کرمانی، جوان خوش فکرودغدغه مند بنیانگذار Blue White

ما در آبی سفید سعی کردیم ،فضایی را ایجاد کنیم، که آدم های مختلف، با تخصص های مختلف و با فکر های مختلف بتونند، جایی رو داشته باشد که در کنار همدیگه ،خوب کار کنند و تمرکزشون توی کارشون باشه و بتونند به هم دیگه کمک کنند وبا همدیگه موفق باشند.

یکمی از خودت بگو از گذشته از اینکه کجا بودی؟ چه کارهایی انجام دادی ؟چی شد که اصلاً اومدی اینجا و Blue White را، راه انداختی؟ اصلاً دغدغه ات چی بود؟

 قبل از اینکه ما اینجا رو راه بندازیم من در کانون کارآفرینی ایران بودم که استارتاپ کند آپ را هماهنگی و برگزاریش را در در کل کشور انجام دادم .بعد از اون یک مدت کوتاه در آواتک بودم، و بعد از اون آبی سفید رو راه اندازی کردم .داستان این بود که آدم ها برای اینکه بتونند موفق باشند، چه استارتاپ ها  چه آدم هایی که برای خودشون کار میکنند و کارشون استارتاپی نیست ،برای اینکه بتونند فعالیت خوبی داشته باشند، بتونند کار کنند و موفق باشند نیازمند این هستند، که بتونند ،در یک محیط خوب قرار بگیرند و موفق باشند و اون محیط ،که باعث میشه آدم ها موفق باشد. حالا هر چقدر ما امکانات مختلف و آموزش های مختلف فراهم بکنیم، آخرش نمیتونیم یک آدم رو تغییرش بدیم ،یا آدم ناموفق رو موفق کنیم، اما اگر این محیط، محیط خوبی باشه اون آدم که خودش توان  رشد کردن رو دارد، اتوماتیک رشد میکنه و وقتی آدم رشد بکنه ،اتوماتیک هم موفق میشه، ما دنبال این بودیم که فضایی رو ایجاد کنیم آدم ها بتونند در اون راحت تر موفق شوند

چالشی که در آبی سفید از نظر منابع انسانی داریم ،خیلی چیز پیچیده ایه ، بخاطر اینکه شما وقتی که یک کارمند  را میاری در یک شرکت ،بهش پول میدی تا در دفترت کار کنه، ممکنه شرایط کار خیلی هم خوب نباشه ولی اینجا دقیقا برعکسه اون فرد باید بیاد ،اینجا کار بکنه و به ماهم پول بده و آدم ها با انتظارات مختلفی میان ،طرز تفکر  وارزش های مختلف دارند و بعضی موقع ها کار هاشون با هم در تضاد هست ،مثلاً یکی کارش پر سر و صداست، یکی کارش  تمرکز می خواهد،هندل کردن این آدم ها که بتونند مشکلشون رو حل کنند، برای ما خیلی چالشه ،یه چیزی هم که ما در اصفهان خیلی کم داریم ،اینکه آدم ها خودشون با خودشون مشکل را حل بکنند، که بلد نیستیم ،فقط دعوا کردن بلدیم، ولی اینکه یه کاری بکنیم که در این فضا تازه اگر مشکلی هم پیش میاد، اول از همه آدم ها ازش اجتناب کنند ،تا مشکلی پیش نیاد و اگر هم مشکلی پیش اومد، بشینند با همدیگه حلش بکنند ،یک چالش خیلی بزرگی که ما همیشه داریم و کارمون اینه .

چه تفاوتی وجود داره بین آبی سفید و حالا جاهای دیگه ای که بچه ها میتونن برن اونجا با هم دیگه کار کنند و تعامل داشته باشند غیر از این که یک فضای کاری اشتراکی هست، دیگه چه مزیتی داره جدایی از اینها ؟

 ما تمرکزمون واقعیتش این که اصلاً  روی  در، دکور و  دیوار و میز و صندلی نیست ،اینها همش بهونه است، وآبی سفید هم  کار خیلی خاص و عجیب غریب نکرده، درمقایسه با جاهای دیگه که خیلی هزینه کردن ومیگی چقدر شیک . واقعیتش اینه که آدمی که میخواد کار کنه، نباید پول خرج درو دیوار بکنه، پول باید خرج آدم ها بشه، آدم ها بتونن با همدیگه ارتباط بگیرند ،هدف ما همین بوده که یک فضایی رو بتونیم ایجاد بکنیم که آدم ها راحت بتونند با همدیگه ارتباط بگیرند ،راحت بتونند کار بکنند ویک community داشته باشیم.

فهرست مطالب

خبرنامه گل ارن

جدیدترین مطالب بلاگ

با مدیر برنامه های منتورینگ گُل اِرن صحبت کنید تا بفهمید: