لوگوی گل اِرن

بلاگ گل ارن

بزرگترین چالش های منابع انسانی انتخاب الکترونیک از نگاه معاون توسعه HR + ویدئوی مصاحبه

سید حسین میرباقری معاون سرمایه‌های انسانی گروه صنعتی انتخاب الکترونیک از بزرگترین چالش های حوزه HR تا شناسایی استعدادهای جوان های ایرانی و جذب آنها وشرایط دانشگاه علمی کاربردی انتخاب برای دانش آموختگان پایان مقطع تحصیلی متوسطه و هنرستان صحبت میکند. مهمترین سوالی که دارم اینکه در حقیقت شما یک شرکت خیلی بزرگ به حساب […]

مصاحبه با میر باقری (بزرگترین چالش های حوزه HR)

سید حسین میرباقری معاون سرمایه‌های انسانی گروه صنعتی انتخاب الکترونیک از بزرگترین چالش های حوزه HR تا شناسایی استعدادهای جوان های ایرانی و جذب آنها وشرایط دانشگاه علمی کاربردی انتخاب برای دانش آموختگان پایان مقطع تحصیلی متوسطه و هنرستان صحبت میکند.

مهمترین سوالی که دارم اینکه در حقیقت شما یک شرکت خیلی بزرگ به حساب میاید دیگه، در حال حاضر بزرگترین چالشی که در حوزه HR دارید چیه؟

هم جذب نیروهای خوب و هم نگه داشتشون و توسعه و آموزش افراد در تراز جهانی، به عنوان محوری ترین واساسی ترین موضوعی که دغدغه ی ماست. قرار هست که یک تیمی بابت مدیریت استعداد در مجموعه راه اندازه کنید. شاید هم راه اندازی شده .اگر راجع به این توضیح بدین که جریانش چیه ؟ و چه اتفاقی برای بچه ها که وارد انتخاب میشوند میفته؟ ممنونتون میشم .
واحد مدیریت استعدادها، کارش، شناسایی استعدادهای جوان های ایرانی و جذب آنهاست ،با امکانات بسیار خوب .یعنی امکانات رفاهی و امکانات بسیار خوبی را برای این عزیزان مهیا می کنیم ،چه از نظر حقوق مزایا ،چه از نظر بحث اسکان و استقرار،چه موضوعات رفاهی دیگه، که بتونیم استعداد های خوب ایرانی رو بیاریم در عرصه صنعت و افتخار جهانی کسب کنیم .ما در حوزه های مختلف در سراسر کشور در تمام استان‌ها جذب نیروی انسانی داریم ،اما تمرکز ما درواحد تحقیقات در شهر اصفهان و در مورچه خورت است ،اما در تهران دانشگاه شریف و بعضی دیگر از شهرهای بزرگ ما مراکزی داریم برای جذب نخبگان وقطعا افرادی که از شهرهای دیگر ایران، شرایط نخبگی را داشته باشند قطعا ما شرایط اسکان، استقرار و رفاه این افراد را معین می کنیم.

فکر می کنم پررنگ ترین دغدغه منابع انسانی در ایران همین بحث جذب و نگهداشت باشه که شما فرمودید آیا انتخاب کارآموز هم میگیره ؟ با این دوستان چه جوری در حقیقت فعالیت می کند؟

و اینکه معمولاً کسی به عنوان کارآموز اضافه میشه تجربه ای ندارد، چه جوری آموزش می بینند؟ چه اتفاقی واسشون میوفته؟

در حوزه کارآموزی واحد مدیریت و آموزش ما متولی این موضوع ست و افرادی که پروژه های خاصی داشته باشند وتمایل داشته باشند که با شرکت انتخاب الکترون همکاری داشته باشند درخواست خود را از دانشگاه می آورند و از این طریق وارد عرصه کارآموزی میشوند. یه نکته ای رو اینجا لازم هست خدمت بچه های دبیرستانی و هنرستانی مطرح کنم، که در پایان مقاطع تحصیلی متوسطه هستند. شرکت انتخاب الکترونیک این امکان را ایجاد کرده که با دانشگاه علمی کاربردی انتخاب، این افراد میتونند با شرکت در دانشگاه انتخاب ،علاوه بر اینکه درس بخونند همزمان اشتغال هم داشته باشند.
به موضوع برون سپاری برای جذب نیرو هم فکر کردید؟ سمتش رفتید؟ یا مثلاً مجبور شدید واسه موضوعی از مجموعه های دیگه ای هم کمک بگیرید ؟
برای جذب نیرو قطعاً کمک گرفتن از شرکت ها و مجموعه هایی که بتونند به ما در این کار بزرگ ،اشتغال آفرینی عظیمی که در کشور داره توسط شرکت انتخاب الکترونیک انجام میشه، قطعاً ما استقبال میکنیم. شرکت هایی که بتونند در این عرصه کمک کنند و بتونند در پیدا کردن استعدادهاف در پیدا کردن افراد خاص ،که بتوانند در اعتلای صنعت لوازم خانگی یاریگر ما باشند ما استقبال میکنیم

فهرست مطالب

خبرنامه گل ارن

جدیدترین مطالب بلاگ

با مدیر برنامه های منتورینگ گُل اِرن صحبت کنید تا بفهمید: