لوگوی گل اِرن

بلاگ گل ارن

راهنمای جامع ورود به شغل دیجیتال مارکتینگ و تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر

شغل دیجیتال مارکتینگ با اینکه به شغل فعلی خود علاقه مند هستید، و روی پروژه های جالب کار کرده اید و حقوق بالایی هم دارید، برای شما جذاب است؟ و یا شاید شما از آن دسته افرادی هستید که از کار فعلی خود خسته شده اید و احساس می کنید که جایی برای رشد ندارید، […]

شغل دیجیتال مارکتینگ

شغل دیجیتال مارکتینگ با اینکه به شغل فعلی خود علاقه مند هستید، و روی پروژه های جالب کار کرده اید و حقوق بالایی هم دارید، برای شما جذاب است؟ و یا شاید شما از آن دسته افرادی هستید که از کار فعلی خود خسته شده اید و احساس می کنید که جایی برای رشد ندارید، یا علاقمند هستید که به صورت دورکاری یا فریلنسری کار کنید.

 اگر هریک از اینها در ذهن شماست پس به تغییر شغل فکر می کنید و ممکن است به بدنبال یادگیری بیشتر در مورد شغل دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال نیز باشید. شغل دیجیتال مارکتینگ در سال‌های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است، زیرا توانسته تاثیر چشمگیری بر درآمد بسیاری از سازمان ها بگذارد، و طیف وسیعی از فرصت‌های شغلی به افراد ارائه دهد.

ما در این مقاله، سعی داریم تا اطلاعات کاملی در مورد اینکه مسیر شغلی دیجیتال مارکتینگ چیست؟ مهارت‌هایی مورد نیاز یک دیجیتال مارکتر کدامند و چگونه یک دیجیتال مارکتر شویم؟ حقوقی که برای این بازاریابی دیجیتال دریافت می کنید و… در اختیارتان بذاریم.

۱- شغل دیجیتال مارکتینگ چیست و یک دیجیتال مارکتر چه وظایفی دارد؟

به تولید و انتشار تمام فعالیت‌های بازاریابی که از طریق بستری به نام اینترنت برای یک شرکت، برند یا فرد  صورت می‌پذیرد فعالیت یا شغل دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال می گویند. تیم دیجیتال مارکتینگ  تبلیغات خود را در کنار محتوای باکیفیت و بسیار مرتبط منتشر می‌کند تا اعتماد و اقتدار بین مخاطبان ایجاد کند و به طور کلی آگاهی از برند را افزایش دهد. اهداف تیم بازاریابی دیجیتال جذب و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل همچنین حفظ عرف و وفاداری مشتریان فعلی است. 

چگونه دیجیتال مارکتر شویم

یک تیم بازاریابی دیجیتال از برخی یا همه پلتفرم‌ها و روش‌های زیر استفاده می‌کند: 

  • پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، توییتر، لینکدین و فیسبوک برای افزایش فالوورها و جوامع، تعامل با کاربران و مشتریان، به اشتراک گذاری محتوا، و ارتقای محصولات و خدمات 
  • پلتفرم های وبلاگ نویسی مانند Medium، Tumblrو WordPress، نوشتن مقالاتی که برای SEO بهینه شده اند و ارزشی برای خواننده فراهم می کنند.
  • ایمیل و خبرنامه برای ارتباط مستقیم بیشتر با کاربران، تبلیغ محصولات، ویژگی ها و پیشنهادات ویژه، و همچنین ارائه کمک در نقاط مختلف سفر مشتری 
  • بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و پرداخت به ازای هر کلیک. تبلیغات (PPC)

۲- برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر به چه مهارت هایی نیاز دارید؟

در حالی که هیچ مدرک رسمی مورد نیاز برای ورود به مسیر شغلی دیجیتال مارکتینگ وجود ندارد، کارفرمایان انتظارات خاصی از داوطلبان این پوزیشن شغلی از نظر مهارت های سخت و نرم دارند. برخی از این موارد را می‌توانید با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، خواندن و نوشتن وبلاگ، ایجاد کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی تمرینی، و یادگیری نحوه تجزیه و تحلیل رفتار کاربر، در خانه روی خودتان کار کنید.  

مهارت های سخت

  • دانش خوب از پلتفرم ها و گرایش های رسانه های اجتماعی
  • علاقه به (و دانش) بازاریابی و ابزارهای تجزیه و تحلیل وب مانند Google Adwords، Google Analytics، Taboola، Outbrain و سایر پلتفرم های تبلیغات اینترنتی
  • توانایی استفاده از ابزارهای بازاریابی ایمیلی مانند Sendinblue، Omnisend، ., MailChimp و Mailjet
  • دانش و مهارت در تبلیغات پرداخت به ازای کلیک
  • درک تحقیق کلمات کلیدی و پیاده سازی SEO، تجزیه و تحلیل، نظارت و مدیریت
  • دانش در استراتژی و اجرای کمپین بازاریابی 
  • تجربه در اجرای آزمایش های چند متغیره، تست A/B و ایمیل بازاریابی
  • درک خوب UX و همچنین بهینه سازی قیف های تجربه مشتری و صفحات فرود

مهارت های نرم 

  • مدیریت زمان و توانایی اولویت بندی وظایف
  • مهارت های تحلیلی و علاقه به یادگیری ابزارهای جدید، جمع آوری داده ها و مطالعه روندها 
  • مدیریت پروژه 
  • رهبری و تفویض وظایف 
  • ارتباط عالی شفاهی و نوشتاری 
  • توجه به جزئیات

همچنین یک دیجیتال مارکتر می بایست از مهارت های متنوعی برخوردار باشد تا بتواند از طریق کانال های مختلف دیجیتالی به ارتباط شرکت ها یا محصولات با کاربران کمک کند. در واقع عملکرد و درآمد کلی شرکت یا سازمان به این  بستگی دارد که آن ها راه های بیشتری برای دسترسی به مخاطبان پیدا کنند.

با این وجود نباید احساس نگرانی از کافی نبودن مهارت های خود برای این شغل را داشته باشید زیرا ما دیجیتال مارکتر های موفق زیادی داریم که قبلا در زمینه فروش،آموزش، خدمات مشتریان، امور مالی، معماری، منابع انسانی و فناوری اطلاعات کار می کردند اما توانستند در این پوزیشن شغلی به سطح عالی از رشد برسند، تقریباً همه شرکت‌ها نوعی استراتژی بازاریابی دیجیتال خاص خود را دارند بنابراین اگر یاد بگیرید که چگونه این استراتژی ها را بهبود ببخشید و به روند اجرای آن کمک کنید اهمیت چشمگیری به عنوان یک دیجیتال مارکتر پیدا خواهید کرد.

ایمیل مارکتینگ

۳.آیا می توان دیجیتال مارکتینگ را به عنوان یک مسیر شغلی خوب انتخاب کرد؟

در حال حاضر دیجیتال مارکتینگ یکی از عناصر مهم هر صنعت و سازمان نام برده می شود و درخواست برای  متخصصانی که بتوانند ارتباط موثری بین محصولات یا خدمات با مشتریان شکل دهند روز به روز بیشتر می شود. از آنجایی که بازار به طور مداوم در حال رشد است و کسب‌وکارها با کمبود مهارت‌های قابل توجهی مواجه هستند، دیجیتال مارکتر ها فرصت مناسبی برای استخدام از سوی شرکت ها دارند و از تنوع شغلی  و حقوق رقابتی برخوردار هستند.

در واقع دیجیتال مارکتر ها به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا مشتریان بیشتری جذب کنند به همین خاطر شرکت‌ها نیز می‌دانند اینترنت و پلتفرم‌های دیجیتال چقدر سودمند هستند بنابراین این شغل ارزشمند می تواند جامعه وسیعی از مشتریان را در برگیرد و به شرکت ها اجازه دهد تا کسب و کار خود را بیشتر گسترش دهند و درآمد بیشتری کسب کنند.

بازاریابی دیجیتال به سرعت حرکت می کند و افرادی که در این شغل کار می کنند دائما در حال یادگیری و پیشرفت در حرفه خود هستند. در واقع هیچ محدودیتی برای افزایش مهارت و پیشرفت در حرفه دیجیتال مارکتینگ برای شما وجود نخواهد داشت.

اخیراً لینکدین برای “متخصص دیجیتال مارکتینگ” ۸۶۰۰۰۰ فرصت شغلی متنوع در سراسر جهان داشته است.

شما نیاز است به عنوان متخصص دیجیتال مارکتینگ  می توانید  در  شرکت‌های مختلفی  کار کنید. این مسیر شغلی  در سال جاری ۸۶۰۰۰۰ فرصت شغلی در لینکدین داشت که در رده ۱۰ شغل پر تقاضا در لینکدین قرار گرفت. علاوه بر این، کمبود تقریباً ۲۳۰۰۰۰ متخصص بازاریابی دیجیتال در تعدادی از مناطق شهری در ایالات متحده نیز گزارش شده است. 

دیجیتال مارکترها در حال شکل دهی به آینده هستند، دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک مسیر شغلی، فرصت های متعددی را برای رشد حرفه ای در اختیار شما می گذارد.

تا به اینجای مقاله تقریبا با شغل هیجان انگیز دیجیتال مارکتینگ به خوبی آشنا شده اید، پس یا ما همراه باشید تا با سطح بندی این پوزیشن شغلی متناسب با مهارت ها و توانمندی های مورد نیاز هر کدام آشنا می شوید.

۱-۳ سطح تازه کار

کسانی که تازه وارد این پوزیشن شغلی می شوند معمولاً حرفه خود را در یک موقعیت سطح ابتدایی مانند نقش دستیار بازاریاب دیجیتال یا دستیار مدیر جستجوی پولی (SEM: بازاریابی موتور جستجو، معمولا به جستجوی پولی اشاره دارد.) شروع می کنند. در این نقش‌ها، از بازاریاب دیجیتال انتظار می‌رود که برنامه‌های رسانه‌ای ایجاد کند، در صورت‌حساب ها کمک کند، وظایف مدیریت رسانه‌های اجتماعی را بر عهده بگیرد یا  گزارش های بازاریابی ارائه دهد.

۲-۳ سطح متوسط

معمولاً بین شش ماه تا دو سال را در یک موقعیت سطح ابتدایی سپری می کنند تا اینکه واجد شرایط برای نقش های سطح متوسط باشند. یک نقش در سطح متوسط ممکن است یک مدیریا یک سرپرست بازاریابی دیجیتال باشد. مسئولیت‌های این مرحله در حرفه بازاریابی دیجیتال ممکن است شامل درک نیازها و اهداف استراتژیک کسب‌وکار و همسو کردن آن‌ها با اهداف تیم بازاریابی باشد.

یک دیجیتال مارکتر سطح متوسط همچنین ممکن است مسئول پرورش اعضای جوان تر تیم، همکاری با سایر تیم ها در کمپین ها و ایفای نقش عملی در تجزیه و تحلیل نتایج باشد. 

۳-۳ سطح ارشد و مدیریتی

بسته به اندازه و ساختار شرکت – و همچنین مهارت‌های تخصصی یک فرد – بیشتر افراد بین دو تا هشت سال در سطح متوسط در بازاریابی دیجیتال سپری می‌کنند. پس از به دست آوردن تجربه قابل توجه، آنها آماده هستند تا در یک موقعیت ارشد کار کنند، جایی که تیم هایی را رهبری می کنند، با مشتریان کار می کنند، نوآوری می کنند و استراتژی بلند مدت می سازند. نقش های  شغلی در این سطح ممکن است شامل «رئیس» یا «مدیر» بازاریابی دیجیتال باشد. 

پس از آشنایی با سطح های دیجیتال مارکینگ هم اکنون دیگر فرصت انتخاب این مسیر شغلی فرا رسیده اما بهتر است قبل از اینکه دیجیتال مارکتر شدن را انتخاب کنید  با مزایا و معایب این حرفه به خوبی آشنا شوید.

مزایا و معایب دیجیتال مارکتینگ

۴. مزایا و معایب شغل دیجیتال مارکتینگ چیست؟

هنگام انتخاب مسیر شغلی دیجیتال مارکتینگ، مهم است که در مورد مزایا و معایبی که ممکن است در این پوزیشن شغلی تجربه کنید واقع بین باشید. در اینجا لیستی از مزایا و معایب این حرفه  آورده شده است، بنابراین قبل از هر تصمیم بزرگ بهتر است  تصویری وسیع تر از این شغل داشته باشید. 

۱-۴ بیایید با جوانب مثبت شغل یک دیجیتال مارکتر شروع کنیم:

  • فرصت‌های شغلی فراوان دارد
  • وظایفش متنوع و با ارزش است
  • فرصت کار با آخرین فناوری‌ها
  • امنیت شغلی بلندمدت 
  • دامنه رشد حرفه‌ای
  • فرصت‌هایی برای کسب حقوق بالا
  • تخصص‌های زیادی برای ورود به
  • فرصت‌های خلاقانه زیاد
  •  رشد درآمد با سرعت زیاد
  • صنعت در حال تحول
  • فرصت‌های یادگیری مداوم 
  • بازاریابان می توانند برای هر نوع صنعت، شرکت یا شخصی کار کنند و از این بابت محدودیتی ندارند

۲-۴ از سختی ها و یا شاید جوانب منفی شغل دیجیتال مارکتری هم به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتظار می رود بازاریاب های دیجیتال در مورد تغییرات صنعت به روز بمانند ( زیرا همه چیز به سرعت تغییر می کند!)
  • افزایش رقابت برای مشاغل به لطف افزایش محبوبیت این انتخاب شغلی
  • شما باید برای یادگیری مهارت های جدید وقت بگذارید. 
  • کمبود ساختار و استاندارد کاری مشخص 
  • ممکن است تعیین (یا اثبات) بازگشت سرمایه (ROI) در برخی شرایط دشوار باشد
  • از بازاریابان انتظار می رود که کلاه های مختلف زیادی را به طور همزمان بر سر کنند تا بتوانند در این شغل به یک متخصص تبدیل شوند!
  • تیم بازاریابی به میزان قابل توجهی مسئولیت رشد شرکت را بر عهده دارد. که خب این ریسک کاری بالایی به همراه دارد.

پس از آشنایی با مزایا و معایب این پوزیشن شغلی نوبت به آگاهی و شناخت از شخصیت خود می رسید که آیا می توانید خود را با این حرفه مطابقت دهید؟

۵- یک دیجیتال مارکتر باید چه نوع شخصیتی داشته باشد؟

چگونه می فهمید که شغل دیجیتال مارکتینگ یا هر نقش خاص دیگری برای شما مناسب است؟ خوب، اگرچه مطمئناً تعیین سازگاری خود با یک پوزیشن شغلی قبل از اینکه اولین نقش خود را در آن زمینه بدست آورید دشوار است، تعدادی گام وجود دارد که می توانید قبل از گرفتن هر تصمیم بزرگی بردارید تا ببینید آیا این برای شخصیت شما مناسب است یا خیر که در قسمت زیر مواردی را برای شما آماده کرده ایم.

  • در این مورد جستجو کنید و با یک دیجیتال مارکتر در مورد کار، کارهای روزمره و تجربیاتش  صحبت کنید
  • به اشتیاق، شخصیت، ترجیحات (برای سرعت کار، نوع کار، محیط کار و غیره) خود را با آنچه در مورد شغل بازاریابی دیجیتال می دانید مطابقت دهید.
  • می توانید پروژه ها و تسک های پایلوت و یا واقعی که به آنها دسترسی دارید را انجام دهید و در عمل ببینید که چند مرده یک در شغل دیجیتال مارکتینگ تناسب دارید؟
  • می توانید برای یک کارآموزی بدون حقوق یا موقعیت در این حوزه اقدام کنید.
  • به دقت در مورد نقاط قوت خود و آنچه که از انجام دادن آن لذت می برید فکر کنید  زیرا به عنوان یک دیجیتال مارکتر باید ترکیبی از این موارد باشید.
  •  فهرستی از مهارت های خود تهیه کنید – آیا آنها با مهارت هایی که یک دیجیتال مارکتر نیاز دارد مطابقت دارد؟؟

اما پس از تمامی جزئیات و نکاتی که گفته شد آیا حقوقی که بابت سرمایه گذاری روی این شغل قرار است دریافت می کنید ارزشش را دارد؟(شاید بهتر است این سوال را اول از خودتان بپرسید بعد ادامه مقاله را بخوانید!)

درآمد شغل های بروز

۶. حقوق و دستمزد یک دیجیتال مارکتر چقدر است؟

دستمزد شما در دیجیتال مارکتینگ بسته به نوع سازمانی که در آن کار می کنید، سابقه کار، اندازه شرکت، موقعیت مکانی شما و هزینه زندگی در منطقه شما بسیار متفاوت خواهد بود. 

طبق گزارش CourseReport، حقوق معمولی برای  شغل دیجیتال مارکتینگ در سطح پایه بین ۳۵۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰ دلار است. در ایران نیز این عدد در پاییز ۱۴۰۱ از ۴ میلیون تومان تا ۸ میلیون تومان متغیر است. برای یک دیجیتال مارکتر سطح متوسط، این مبلغ بین ۶۵۰۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار افزایش می یابد. در نهایت، یک دیجیتال مارکتینگ در سطح ارشد می تواند انتظار دستمزدی بیش از ۱۵۰۰۰۰ دلار (در حال حاضر در ایران بیشترین دستمزد یک مدیر دیجیتال مارکتینگ کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان است) در سال داشته باشد. 

در سرتاسر جهان، متخصصان دیجیتال مارکتینگ می‌توانند انتظار دستمزد متوسط سالانه زیر را داشته باشند: 

  • سوئیس: ۷۲,۸۳۱ دلار (۶۷,۶۶۰ CHF)
  • ایالات متحده: ۶۳,۰۲۷ دلار
  • استرالیا: ۵۸,۵۵۴ دلار (۸۰,۷۱۴ AUD)
  • آلمان: ۵۶,۳۱۸ دلار (۴۸,۰۷۱ EURO) 
  • امارات:۵۰,۲۸۷ دلار (۱۸۴,۷۰۴ AED)
  • بریتانیا: ۴۹,۱۲۶ دلار (۳۵,۹۷۱ پوند)
  • چین: ۲۵,۸۹۹ دلار (۱۶۷,۴۴۰ CNY)
  • هند ۷۶۰۰ دلار (۶,۳۱,۰۸۵ INR)
  • ایران ۳۰۰۰ دلار (۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ IRR)

خب امیدواریم تا به اینجا دیگر تصمیمتان را گرفته باشید با این وجود راه های پیشنهادی زیر به شما کمک می کند تا برای انتخاب مسیر شغلی خود به طور قاطع اقدام کنید.

۷- چگونه می توانم یک دیجیتال مارکتر شوم؟

مسیرهای زیادی برای ورود به حرفه دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. با این حال، چند قدم ساده وجود دارد که می توانید برای آماده شدن برای تغییر شغل خود بردارید.همه چیزهایی را که برای شروع این مسیر شغلی باید انجام دهید به طور کامل در قسمت زیر توضیح داده‌ایم:

  1. در مورد این حرفه مطالعه کنید و با مفاهیم و ابزارهای کلیدی آشنا شوید

در یکی از سایت های موجود (HubSpot یا MailChimp) برای یادگیری ایمیل مارکتینگ عضو شوید یا فیلم های آموزشی Google Analytics را در یوتیوب جستجو کنید و نحوه ی کار با آن را یاد بگیرید—شما تنها با آشنا شدن  با ابزارهای دیجیتال و ایجاد کمپین های ساده آنقدر چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت که وقتی اولین موقعیت خود را در این زمینه بدست آوردید به راحتی می توانید از این تجربه های کوچک برای پروژه های واقعی استفاده کنید.

  1. ساختار یادگیری خود را با یک دوره یا مدرک دیجیتال مارکتینگ بسازید

در یک دوره کوتاه بازاریابی دیجیتال رایگان ثبت نام کنید، یا اینکه خودتان مستقیماً یک دوره بوت کمپ را برای شروع انتخاب کنید زیرا یک مسیر یادگیری از پیش تعیین شده به شما کمک می کند تا با افرادی که مانند خودتان به دنبال یادگیری دیجیتال مارکتینگ هستند آشنا شوید، از آنها بازخورد و راهنمایی های حرفه ای دریافت کنید و مهارت هایی را که برای رسیدن به موقعیت ابتدایی این شغل نیاز دارید را کسب کنید.

۳. رزومه ای از فعالیت ها و پرتفولیوی خود بسازید

اگر یک بوت کمپ یا برنامه منتورینگ دیجیتال مارکتینگ را کامل کنید، احتمالاً تعدادی پروژه و نمونه کار قوی برای ارائه خواهید داشت که می توانید از آنها برای نمایش مهارت های خود از آن استفاده کنید. اینها را در یک نمونه کار ساده جمع آوری کنید تا در اولین مصاحبه ها آن را به  کارفرمایان ارائه دهید.

۴. فعالیت در شبکه های اجتماعی و شبکه سازی فراموش نشود.

اگر به درستی شبکه سازی کنید و به طور مدام فعال باشید، این می تواند کلید باز کردن اولین موقعیت شما در این زمینه باشد. در جلسات مرتبط (آنلاین و حضوری) شرکت کنید و با کارشناسان بازاریابی دیجیتال در لینکدین تماس بگیرید، سوال بپرسید و علاقه واقعی به کار آنها نشان دهید.  

ارسال رزومه و درخواست همکاری با شرکت ها

۵. شروع به ارسال رزومه برای درخواست کار در سطح ابتدایی

با گذراندن یک دوره آموزشی، یک نمونه کار و  کمی تجربه قطعاً آماده فرستادن رزومه  برای موقعیت های ابتدایی در بازاریابی دیجیتال خواهید بود. رزومه و پروفایل LinkedIn خود را با مهارت های جدیدی که بدست آوردید به روز کنید، در Google Job Alerts ثبت نام کنید و از Glassdoor و LinkedIn برای جستجوی موقعیت های نزدیک خود استفاده کنید. در ایران هم از جابینجا و جابویژن و لینکدین ممکن است نتایج بهتری بگیرید.

در نهایت، امیدواریم مقاله ما توانسته باشد بینشی کامل از همه جوانب دیجیتال مارکتینگ به شما داده باشد تا بتوانید به این سوال که آیا این شغل خوبی برای ورود به آن است یا نه؟  پاسخ بدهید و با تحقیق کامل در صنعت، به دست آوردن تجربه و شناخت مهارت‌هایتان، خودتان را در برای ورود به بازارکار این پوزیشن شغلی آماده کنید.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه شغل دیجیتال مارکتینگ  چه  چیز های دیگری می تواند داشته باشد، روی کمک ما حساب کنید.

Glassdoor مدیریت بازاریابی را در میان ۵۰ شغل برتر آمریکا در سال ۲۰۲۲ از نظر رضایت شغلی معرفی کرد.

طبق گزارش اداره آمار کار ایالات متحده، انتظار می رود مشاغل تبلیغاتی و بازاریابی در هشت سال آینده ۱۰ درصد رشد کنند.

در سال ۲۰۲۱ توسط Career Karma نشان داد که شرکت‌هایی مانند آمازون، گوگل، فیس‌بوک و مایکروسافت برخی از بزرگترین کارفرمایان فارغ‌التحصیلان بوت کمپ هستند و آن‌ها تا ۱۲۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ فارغ‌التحصیلان بوت کمپ هایشان را استخدام کرده اند!

اگر علاقه مند به توسعه مهارت های بازاریابی دیجیتال خود هستید، می توانید برخی از موضوعات مرتبط را نیز از گوگل پیدا کنید: 

  • بازاریابی چند کاناله در مقابل همه کانال: تفاوت چیست؟
  • شرح شغل متداول بازاریاب دیجیتال و معنای آنها
  • مهارت های ضروری هر متخصص دیجیتال مارکتینگ باید چیست؟

فهرست مطالب

خبرنامه گل ارن

جدیدترین مطالب بلاگ

با مدیر برنامه های منتورینگ گُل اِرن صحبت کنید تا بفهمید: