لوگوی گل اِرن

بلاگ گل ارن

تفاوت بین بوت کمپ و برنامه منتورینگ چیست؟

خانه > سوالات متداول > تفاوت بین بوت کمپ و برنامه منتورینگ بوت کمپ چیست و چه مزایایی دارد؟ بوت کمپ ها از تقاضای فزاینده کارجویان به ویژه افراد تازه فارغ التحصیل در رشته هایی مانند توسعه وب و نرم افزار متولد شدند. همانطور که محبوبیت آنها افزایش یافت، آنها در نهایت به مشاغلی مانند […]

تفاوت بین بوت کمپ و برنامه منتورینگ گلرن

خانه > سوالات متداول > تفاوت بین بوت کمپ و برنامه منتورینگ

بوت کمپ چیست و چه مزایایی دارد؟

بوت کمپ ها از تقاضای فزاینده کارجویان به ویژه افراد تازه فارغ التحصیل در رشته هایی مانند توسعه وب و نرم افزار متولد شدند. همانطور که محبوبیت آنها افزایش یافت، آنها در نهایت به مشاغلی مانند طراحی UX، طراحی UI، بازاریابی دیجیتال و تجزیه و تحلیل داده ها نیز ورود کردند.

در کل دو نوع بوت کمپ وجود دارد: بوت کمپ آنلاین و بوت کمپ حضوری. برخی از بوت کمپ‌های آنلاین انعطاف‌پذیر هستند، به این معنی که می‌توانید ساعات آموزش خود را متناسب با برنامه تان انتخاب کنید. سایر بوت کمپ‌های آنلاین دوره های آموزشی کلاسی را به صورت آنلاین و در زمان مشخصی ارائه می‌دهند که با استفاده از تماس ویدیویی یا چت برگزار می‌شوند.

از سوی دیگر، بوت کمپ های حضوری، بوت کمپ هایی هستند که حضورا و در یک مکان ثابت، با تاریخ شروع و زمان کلاس های مشخصی برگزار می شوند.

در حالی که نیاز به متخصصان ماهر به طور تصاعدی در حال افزایش است، دانشگاه ها در تامین تعداد مورد نیاز فارغ التحصیلان جویای کار برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده بازار کار ناکام هستند. به همین دلیل، شرکت ها با کمبود شدید استعداد مواجه شده اند . بر اساس یک گزارش، ایالات متحده نیم میلیون شغل خالی در مشاغل محاسباتی و حوزه فناوری دارد، در حالی که دانشگاه های ایالات متحده تنها ۶۵۰۰۰ فارغ التحصیل در سال تولید می کنند.

خوشبختانه، مدل جدیدی از آموزش – بوت کمپ های یادگیری به عنوان یک راه حل جایگزین در حال ظهور است که سازمان ها و افراد جویای کار را قادر می سازد تا با این بحران مقابله کنند.

بوت کمپ های آنلاین با ارائه برنامه های یادگیری متمرکز بر اشتغال، کوتاه مدت و انعطاف پذیر، در سال های اخیر مورد استقبال گسترده شرکت های چند ملیتی برتر دنیا قرار گرفته اند. از شرکت‌های فناوری گرفته تا خدمات مالی و زنجیره‌های خرده‌فروشی، سازمان‌هایی با هر پیشینه و اندازه‌ای تاکید کمتری بر مدارک دانشگاهی/دانشگاهی دارند و در عوض، بوت کمپ‌های آنلاین را برای جذب استعداد ترجیح می‌دهند.

این به این دلیل است که برخلاف آموزش آکادمیک، برنامه‌های یادگیری در بوت کمپ بیشتر به موقعیت‌های شغلی که بیشترین تقاضا را در بازار کار از سمت شرکت ها دارد مرتبط هستند، زیرا این برنامه‌ها در درجه اول بر مهارت‌های فنی و عملی تمرکز دارند.تا اشخاص پس از پایان آن بتوانند هرچه سریعتر وارد بازار کار شوند.

جالب است که بدانید از زمان راه اندازی اولین بوت کمپ در سال ۲۰۱۲، صنعت بوت کمپ آنلاین به بخش ۳۰۹ میلیون دلاری رشد خارق العاده ۱۷۱ درصدی را ثبت کرده است.

عوامل متعددی در رشد چشمگیر بوت کمپ های آنلاین نقش دارند، اما دو دلیل مهم عبارتند از یادگیری ترکیبی و کوتاه مدت بودن بوت کمپ.

برنامه های توسعه مهارت که توسط یک بوت کمپ آنلاین به شرکت کنندگان ارائه می شود از ۱۲ تا ۴۸(سه ماه تا یک سال) هفته است و سبک یادگیری ترکیبی انعطاف پذیرش این فرصت به افراد این امکان را می دهد بدون نیاز به جابجایی شغلی یا رها کردن شغل خود(در صورت شاغل بودن) به یادگیری و توسعه مهارت های فردی خود بپردازند.

در حال حاضر در حوزه برنامه نویسی جاوا اسکریپت Full-Stack پرطرفدارترین دوره آموزشی بوت کمپ آنلاین است و پس از آن .NET، Ruby on Rails، Python و PHP قرار دارند.

در جدول زیر بوتکمپ را با برنامه منتورینگ مقایسه کرده ایم تا بهتر با تفاوت ها و ویژگی های هریک آشنا شوید:

تفاوتتمرکز بر بازار کارانعطاف پذیری(قابلیت شخصی سازی برای هر فرد)مسیر یادگیری از پیش تعریف شدهوضعیت ارایه بازخورد و سیستم ارزیابی عملکردفرصت یادگیری حین انجام کارسفارش دهنده
بوت کمپداردمتوسطداردمتوسط( به علت تمرکز بر برگذاری کلاس و دوره های گروهی)متوسطغالبا سازمان ها
برنامه منتورینگداردبسیار بالاندارد(در اکثر موارد)بالا(به علت تمرکز بر هر فرد به طور مستقل)بالا(یادگیری صرفا حول موضوعاتی است که طی مسیر مشخص میشود)سازمان ها و منتی ها متناسب با اهدافشان

فهرست مطالب

خبرنامه گل ارن

جدیدترین مطالب بلاگ

با مدیر برنامه های منتورینگ گُل اِرن صحبت کنید تا بفهمید: