لوگوی گل اِرن

بلاگ گل ارن

از کارآموزی ایرانسل چه می دانید؟ گفتگو با HRBP ایرانسل + فیلم مصاحبه

آقای محمد مهدی پیروزان مدیر ارشد شریک راهبردی منابع انسانی ایرانسل است که در نمایشگاه کار ۱۴۰۰ با ایشان مصاحبه‌ای را ترتیب دادیم. در این گفتگو درباره اهداف شرکت ایرانسل از حضور در نمایشگاه کار صحبت کردیم و از ایشان درباره محیط کار و فرآیند جذب نیرو در این شرکت به ویژه کارآموزی ایرانسل سوالاتی […]

آقای محمد مهدی پیروزان مدیر ارشد شریک راهبردی منابع انسانی در ایرانسل

آقای محمد مهدی پیروزان مدیر ارشد شریک راهبردی منابع انسانی ایرانسل است که در نمایشگاه کار ۱۴۰۰ با ایشان مصاحبه‌ای را ترتیب دادیم. در این گفتگو درباره اهداف شرکت ایرانسل از حضور در نمایشگاه کار صحبت کردیم و از ایشان درباره محیط کار و فرآیند جذب نیرو در این شرکت به ویژه کارآموزی ایرانسل سوالاتی را پرسیدیم.

هدف ایرانسل از شرکت در نمایشگاه کار چیست؟

معمولا شرکت‌ها از حضور در نمایشگاه‌های کار دو هدف را دنبال می‌کنند. اولین منطق شرکت‌ها ارتقای برند سازمان در میان مردم است. دوم بحث شناسایی و تعامل با افراد با استعداد است.

در این نمایشگاه‌ها امکان جذب استعدادها و تلنت‌ها فراهم می‌شود. ایرانسل با شرکت در این نمایشگاه‌ها تلاش می‌کند کارجویان مستعد را بشناسد، و آنها نیز با ارزش‌های سازمانی ما آشنا شوند و اگر احساس می‌کنند می‌توانند با فرهنگ سازمانی ایرانسل تطابق پیدا کنند، این فرصت برای آنها فراهم می‌شود تا برای ورود به شرکت درخواست دهند. حال چه برای کارآموزی ایرانسل چه برای همکاری در رده های مدیریتی.

به نظر شما محیط کار ایرانسل مناسب چه افرادی است؟ 

کسی که بیشتر دنبال محیط پویا و یادگیرنده است. فردی که تعامل با دیگران و یادگیری برای او ارزش محسوب می‌شود.

از کلیدی‌ترین مواردی که تمرکز ماست بحث مهارت‌های نرم است. در این زمینه برای کارمندان شرکت دوره برگزار می‌کنیم و مدرس‌هایی داریم که در سطح‌های مختلف به افراد سازمان آموزش می‌دهند.

فرآیند جذب نیرو و کارآموزی ایرانسل چطور انجام می‌شود؟

روند جذب در ایرانسل دو بعد مختلف دارد. بخش عمده‌ای از جذب نیرو در ایرانسل از طریق جذب داخلی یا Internal Hiring انجام می‌شود. برای استخدام مدیران در رده‌های بالاتر از این روش استفاده می‌کنیم. در حقیقت افراد در داخل سازمان می‌توانند با ارسال رزومه برای پذیرش فرصت‌های دیگه در داخل سازمان اقدام کنند. شرکت به مدیرانی نیاز دارد که با فرهنگ سازمانی شرکت هم‌راستا باشند. این ویژگی در کارمندان خود شرکت که از قبل با فرهنگ سازمانی ما آشنا شده و در آن رشد کرده باشند وجود دارد.

برای جذب نیروهای تازه کار افراد از طریق مدرسه توسعه اشتغال ایرانسل و پس از انجام آزمون‌ها و مصاحبه‌های مختلف وارد دوره کارآموزی ایرانسل می‌شوند. در پایان دوره و بعد از طی کردن آموزش‌های مورد نیاز افراد مورد سنجش قرار می‌گیرند و در صورت قبولی وارد پروسه کار در ایرانسل می‌شوند. بعد از ۸ تا ۹ ماه عملکرد افراد مجددا بررسی می‌شود و اگر نتایج مطلوبی کسب کنند  به عنوان کارشناس جذب تیم ما می‌شوند.

سبک کارآموزی ایرانسل با سایر شرکت ها چه تفاوت هایی دارد؟

ما برای جذب نیرو از دو استراتژی Buy (استخدام مستقیم) و Build (تربیت نیروی متخصص) استفاده می‌کنیم. با توجه به شرایط حال حاضر، فضای تامین نیرو از طریق روش Buy در کشور در حال محدود شدن است. به این دلیل که رقیب‌های ما شرکت‌های خارجی هستند و توان پرداخت حقوق‌های چند هزار دلاری رو به افراد دارند. قاعدتا چون در فضا و بودجه به محدودیت مواجه هستیم، باید برای پر کردن موقعیت‌های شغلی شرکت از روش Build برای تربیت نیرو استفاده کنیم.

اگر میخواهید درباره روش Buy و Build و در کل روش‌های استخدام بیشتر بدونین مقاله زیر رو مطالعه کنید.معرفی ۳ مدل پرکاربرد جذب و استخدام نیروی انسانی

وظیفه ما این است که نیروی مورد نیاز را تربیت کنیم چرا که احتمالا نمی‌توانیم این نیروی توانمند را از بازار کار پیدا کنیم.

با توجه به اینکه کارآموزی ایرانسل هزینه و زمان بر است چرا این استراتژی را انتخاب کردید؟

شخصی که برای اولین بار و در یک محیط پویا تجربه بودن در سازمان را پیدا می‌کند و در این مسیر آموزش می‌بیند و رشد می‌کند، قطعا در بلند مدت شخص تعهد سازمانی دارد و برای سازمان نیز صرفه مالی خواهد داشت.

شخص کارآموز با گذراندن دوره کارآموزی، می‌تواند مهارت‌های خود را توسعه دهد و فرصت‌های بی‌شماری برای یادگیری به‌دست آورد. کارآموزان با همکاری مستقیم با متخصصان ایرانسلی، می‌توانند دانش فنی خود را همزمان با کار بهبود دهند و در صنعت آی تی و تله کام پیشرفت کنند.

علاوه بر این در دوره کارآموزی ایرانسل می‌توانند دانش عملی خود را بهبود دهند، چیزی که ممکن است در دانشگاه فرصت آن را به‌دست نخواهند آور. شخص در یک دوره کارآموزی با کیفیت، اختصاصی و تسک محور می‌تواند روی بهبود مهارت‌های نرم مانند مدیریت زمان، سازماندهی، سازگاری، حل مسئله و کار گروهی کار کند و در کنار آن، مهارت‌های سخت و فنی خود را نیز توسعه دهد.

مصاحبه ای از فرشاد عرب

Interview By: Farshad Arab

اطلاعات تماس شرکت ایرانسل:
Instagram

Linkedin

فهرست مطالب مقاله

جدیدترین مطالب بلاگ

با مدیر برنامه های منتورینگ گُل اِرن صحبت کنید تا بفهمید: