فهرست موضوعات مقاله

مقاله های اخیر

از تعامل با استعدادها، کارآموزی و استخدام در ایرانسل چه می دانید؟ + فیلم مصاحبه

آقای محمد مهدی پیروزان مدیر ارشد شریک راهبردی منابع انسانی در ایرانسل

فهرست مطالب

آقای محمد مهدی پیروزان مدیر ارشد شریک راهبردی منابع انسانی در ایرانسل است که در نمایشگاه کار 1400 با ایشان مصاحبه‌ای را ترتیب دادیم. در این گفتگو درباره اهداف شرکت ایرانسل از حضور در نمایشگاه کار صحبت کردیم و از ایشان درباره محیط کار ایرانسل و فرآیند جذب نیرو در شرکت پرسیدیم.

هدف ایرانسل از شرکت در نمایشگاه کار چیست؟

معمولا شرکت‌ها از حضور در نمایشگاه‌های کار دو هدف را دنبال می‌کنند. اولین منطق شرکت‌ها ارتقای برند سازمان در میان مردم است. دوم بحث شناسایی و تعامل با افراد با استعداد است. 

در این نمایشگاه‌ها امکان جذب استعدادها و تلنت‌ها فراهم می‌شود. ایرانسل با شرکت در این نمایشگاه‌ها تلاش می‌کند افراد ایرانسل را بشناسند، با ارزش‌های سازمانی آن آشنا شوند و اگر احساس می‌کنند می‌توانند با فرهنگ سازمانی ایرانسل تطابق پیدا کنند، این فرصت برای آنها فراهم می‌شود تا برای ورود به شرکت درخواست دهند.

به نظر شما محیط کار ایرانسل مناسب چه افرادی است؟ 

کسی که بیشتر دنبال محیط پویا و یادگیرنده است. فردی که تعامل با دیگران و یادگیری برای او ارزش محسوب می‌شود. 

از کلیدی‌ترین مواردی که تمرکز ماست بحث مهارت‌های نرم است. در این زمینه برای کارمندان شرکت دوره برگزار می‌کنیم و مدرس‌هایی داریم که در سطح‌های مختلف به افراد سازمان آموزش می‌دهند.

فرآیند جذب نیرو و کارآموزی ایرانسل چطور انجام می‌شود؟

روند جذب در ایرانسل دو بعد مختلف دارد. بخش عمده‌ای از جذب نیرو در ایرانسل از طریق جذب داخلی یا Internal Hiring انجام می‌شود. برای استخدام مدیران در رده‌های بالاتر از این روش استفاده می‌کنیم. در حقیقت افراد در داخل سازمان می‌توانند با ارسال رزومه برای پذیرش فرصت‌های دیگه در داخل سازمان اقدام کنند. شرکت به مدیرانی نیاز دارد که با فرهنگ سازمانی شرکت هم‌راستا باشند. این ویژگی در کارمندان خود شرکت که از قبل با فرهنگ سازمانی ما آشنا شده و در آن رشد کرده باشند وجود دارد.

برای جذب نیروهای تازه کار افراد از طریق مدرسه توسعه اشتغال ایرانسل و پس از انجام آزمون‌ها و مصاحبه‌های مختلف وارد دوره کارآموزی ما می‌شوند. در پایان دوره و بعد از طی کردن آموزش‌های مورد نیاز افراد مورد سنجش قرار می‌گیرند و در صورت قبولی وارد پروسه کار در ایرانسل می‌شوند. بعد از 8 تا 9 ماه عملکرد افراد مجددا بررسی می‌شود و اگر نتایج مطلوبی کسب کنند  به عنوان کارشناس جذب تیم ایرانسل می‌شوند. 

چرا ایرانسل برای جذب و استخدام نیرو به دنبال روش‌های متفاوت‌تر رفت علاوه بر کارآموزی؟

ما برای جذب نیرو از دو استراتژی Buy (استخدام مستقیم) و Build (تربیت نیروی متخصص) استفاده می‌کنیم. با توجه به شرایط حال حاضر، فضای تامین نیرو از طریق روش Buy در کشور در حال محدود شدن است. به این دلیل که رقیب‌های ما شرکت‌های خارجی هستند و توان پرداخت حقوق‌های چند هزار دلاری رو به افراد دارند. قاعدتا چون در فضا و بودجه به محدودیت مواجه هستیم، باید برای پر کردن موقعیت‌های شغلی شرکت از روش Build برای تربیت نیرو استفاده کنیم.

اگر میخواین درباره روش Buy و Build و در کل روش‌های استخدام بیشتر بدونین مقاله زیر رو مطالعه کنید.

وظیفه ما این است که نیروی مورد نیاز را تربیت کنیم چرا که احتمالا نی‌توانیم این نیروی توانمند را از بازار کار پیدا کنیم.

با توجه به اینکه هزینه و زمان مورد نیاز در روش تربیت نیرو بیشتر از روش استخدام مستقیم نیروست، چرا این استراتژی را انتخاب کردید؟

شخصی که برای اولین بار و در یک محیط پویا تجربه بودن در سازمان را پیدا می‌کند و در این مسیر آموزش می‌بیند و رشد می‌کند، قطعا در بلند مدت شخص تعهد سازمانی دارد و برای سازمان نیز صرفه مالی خواهد داشت. 

اطلاعات تماس شرکت

اگر از خواندن مقاله بالا لذت بردید، می توانید برای دوستان خود به اشتراک بگذارید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

© هر گونه کپی‌برداری جزئی یا کلی از مطالب گلرن با ذکر منبع بلامانع است.

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
مهاجرت شغلی و کاری گلرن راهنمای مهاجرت گلرن
کتابچه راهنمای
مهاجرت شغلی در سال ۲۰۲۳
(برای تازه کارها)
برای دانلود رایگان ایمیلتان را ثبت کنید

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد