لوگوی گل اِرن

بلاگ گل ارن

استخدام در شرکت بارد صنعت پارسیان، تولیدکننده انواع چیلرهای تراکمی و تجهیزات تهویه مطبوع + ویدئوی مصاحبه

گروه تولیدی بارد صنعت پارسیان در سال ۱۳۸۳ پس از سال‌ها تجربه با هدف تولید سیستم‌های سرمایشی و تهویه مطبوع در اصفهان راه اندازی شد. خط مشی اصلی شرکت از همان ابتدا تولید محصــولات با کیفیت و با طول عمر بالا در سطح استاندارد های بین المللی بوده است. باردصنعت به خوبی توانسته با تولید محصولات مطابق با استانداردهای تولیدات کشورهای اروپایی و در همان سطح کیفی این نگرانی را برطرف سازد. محصولاتی مانند: روفتاب پکیج، آیس بانک، هواساز و فن کوئل به صورت کاملا سفارشی، متناسب با شرایط هر پروژه،
محمد مویدی مدیرعامل شرکت بارد صنعت

در مصاحبه با مدیر عامل شرکت بارد صنعت پارسیان، آقای سید محمد مویدی، درباره چالش های منابع انسانی به ویژه نیرو کار صحبت کردیم.

گروه صنعتی باردصنعت در سال ۱۳۸۳ بعد از ســــالها تجربه با هدف تولیــد ســــیستم‌های سـرمایشی و تهویه‌مطبوع در استان اصفهان راه‌انـــــدازی شد. خط مشی اصـــلی شرکت از همان ابتدا تولید محصـولات با کیفیت و طول عـــمر بالا در تراز استانداردهای بین‌المللی بوده است. از مهم‌ترین محصولات تولید باردصنعت، چیلرهای تراکمی و مبدل‌های حرارتی پوسته و لوله است. در این مقاله سعی داریم شما را بیشتر با فضای این شرکت و به ویژه فرهنگ سازمانی و روش های جذب و استخدام نیرو در آن آشنا کنیم. در ادامه این مصاحبه جذاب را می خوانید:

۱- ویژگی های شاخص کارمندان بارد صنعت رو چه طور توصیف می کنید؟

ما نیرویی رو در شرکت بارد صنعت میخوایم که برای کار کردن هدف مشخصی رو دنبال کنه. فقط برای گذران زندگی و داشتن یه حقوق حداقلی نخواد کار کنه. نمی تونیم کسایی رو داشته باشیم که برای انجام کمترین کار بیشترین حقوق ها رو میخوان. داشتن ذهنیت خلاق در راستای پیشرفت رو برای یه فرد جویای کار ضروری میدونیم. با این طرز فکر نیرو به پیشرفت خودش کمک میکنه. درنتیجه سازمانی که در اون کار میکنه هم پیشرفت میکنه. تو بارد صنعت افراد دنبال این نیستن که چقدر میتونن کار نکنن و چند روز تعطیله. سعی میکنن برای پیشرفت خودشون و کارشون زمان بذارن. ما قراره زمان زیادی رو در محل کارمون بگذرونیم پس باید برامون مهم باشه چه کاری باید انجام بدیم. پس باید هدف رو برای رشدمون مشخص کنیم.

۲- آیا داشتن تحصیلات دانشگاهی برای فرد جویای کار در بارد صنعت ضروریه؟

الزاما داشتن تحصیلات، باعث نمیشه فرد شغل خوبی رو بتونه پیدا کنه. اون فرد باید سعی کنه در کنار تحصیلاتش مهارت های فنی خودش رو تقویت کنه. در این صورت برای استخدام در شغلی که استعداد داره میتونه موفق بشه. ما در شرکت بارد صنعت پارسیان شرایط همکاری رو هم با افراد تحصیلکرده داریم و هم با کسایی که از لحاظ فنی خلاق هستن.

۳- در شرکت شما جایگاه کارفرما و نیرو کار به صورت است؟

با توجه به شرایط موجود در جامعه، وضعیت هم برای کافرما برای داشتن نیرو خوب سخت شده و هم برای نیرو کار از لحاظ حقوق مکفی. اگر وضعیت تغییری نکنه شاید کشور مجبور باشه در آینده ای نه چندان دور از بقیه کشورها نیرو کار وارد کنه. یا تمرکز سرمایه گذاری به مناطقی از کشور منتقل میشه که نیرو کار بیشتر هست و افراد قدرت ریسک بالاتری برای کار کردن دارن. شاید با تاسیس کارخانه های تولیدی در مناطقی که نیرو کار بیشتر هست مشکل منابع انسانی برطرف بشه.

یکی دیگه از معضلاتی که داریم اینه که یک سری از کسب و کارها چون صرفه اقتصادی بالایی برای کشور دارن، بخش بزرگی از نیرو انسانی و منابع طبیعی رو به کار میگیرن. این خوب نیست و میشه با تمرکز بر کسب و کارهای دیگر، از منابع انسانی و طبیعی استفاده بهتری کرد.

اگه میشد با افراد صحبت کرد و قانعشون کرد به جای سرمایه گذاری در بورس و اینستاگرام یا ارزهای دیجیتال (نه اینکه بگیم بد هستن)، در کار تولیدی سرمایه گذاری و پیشرفت کنن، خوب بود. کسب و کارها نتایج خوبی میگرفتن. البته میدونیم این شدنی نیست.

۴- به نظر شما به عنوان مدیر عامل بارد صنعت، آیا حقوق پرداختی با کیفیت نیرو کار هماهنگی داره؟

با افزایش حقوق که باز هم برای یه زندگی حداقلی کافی نیست، در نهایت نیرو کار هست که ضرر میکنه. وقتی شرکت ها بخوان حقوق بالاتری به نیرو کار بدن مجبورن روی محصول نهایی‌شون قیمت ها رو افزایش بدن. این باعث میشه حقوقی که نیرو کار گرفته به یه نحو دیگه از دستش بره. علاوه بر اینکه به نیرو کار فشار میاد به نظرم برای کارفرما هم شرایط سختی ایجاد شده. من به عنوان کارفرما شرکت بارد صنعت پارسیان میخوام در ازای افزایش حقوق کارمندم، اون کیفیتی که مد نظرم هست رو از کارش انتظار داشته باشم. یا روی شرایط دیگه مثل تعطیلات بتونم اعمال نظر کنم که متاسفانه حمایتی از کارفرما نداریم. با تمام این توضیحات، این رو بگم برای کسی که در شرکت بارد صنعت واقعا دنبال کار کردن باشه، حتی با افزایش حقوقی که بهش معترضیم، پرداختی بالاتر هم میتونیم داشته باشیم.

۵- در پایان بحثمون درباره کمبود نیرو کار، موردی هست که بخواین درباره‌ش صحبت کنین؟

ما الان در بارد صنعت پارسیان مجبور شدیم قرارداد مشتری‌مون رو رد کنیم چون معضل زمان و کمبود نیرو کار داریم. میدونیم که اگه نیرو کار خوب باشه میشه خیلی خوب کار کرد. امیدوارم روزی بین کار و نیرو کار به توازنی برسیم که همه بتونن راضی باشن. افراد در هر صنعتی بتونن با کار خوب به حقوقی برسن که باهاش یه زندگی خوب داشته باشن.

۶- معرفی شرکت

شرکت بارد صنعت پارسیان در زمینه تولید سیستم های تهویه مطبوع و تبرید فعالیت میکنه و در سال ۱۳۹۸ تحت شخصیت حقوقی به ثبت رسیده. البته فعالیت شرکت از حدود ۲۰ سال پیش شروع شده و شرکت از همان زمان با بحث نیرو کار سر و کار داشته است. تعداد نیرو های این شرکت حدود ۵۰ نفر است.

اگر در مورد شرایط استخدام در این شرکت سوالی داشتین ازمون بپرسین تا بهتون جواب بدیم. ما خودمون میتونیم معرفی کننده شما بهشون باشیم.

  • آدرس کارخانه : اصفهان/ تیران و کرون/ شهرک صنعتی ورپشت / خیابان اصلی/ کوچه اول/ پلاک ۱۴
  • آدرس دفتر: اصفهان / خیابان سهروردی / ساختمان پردیس / طبقه سوم / واحد۱۵


Link

Instagram

فهرست مطالب

خبرنامه گل ارن

جدیدترین مطالب بلاگ

با مدیر برنامه های منتورینگ گُل اِرن صحبت کنید تا بفهمید: